"Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm

"Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: acratosa στις 05/07/2010 2:48 πμ.

καλήμερα σε όλους,
είμαι νέος οδηγός και νέος κάτοχος Τίγρη (εδώ και 2 μήνες).
Έχω 3000 χλμ μέχρι στιγμής, οδηγώ χωρίς ακρότητες (δεν γνωρίζω άλλωστε!), με ένα ταξίδι Αθήνα-Χαλκιδική για στρώσιμο, κι έναν Τίγρη που δεν έχει παρουσιάσει κάποιο προβ.
Με παραξενεύει (και με ανησυχεί) το εξής:
Μεταξύ 3500 και 4000 στρ, όταν πέφτουν οι στροφές ή κινούμαι σταθερά, νιώθω ένα "γρατζούνισμα" (σορρυ για την περιγραφή!) ακριβώς κάτω από τα ποδιά.Σαν το μηχανάκι να "δυσανασχετεί" (ένα αναπαισθητο "μπρος-πισω"), να μη θελει να κινηθει και παραλληλα αυτο το "γρατζούνισμα κατω από τα πόδια (σασμαν ειναι; κινητηρας ειναι;;). Στην αντιπροσωπεία (Αλιμος) και 1-2 δυο φίλοι και πιο εμπειροι οδηγοι, μου ειπαν οτι ειναι ΟΚ, το μηχανάκι "μπαίνει στις ροπές του", σε αλλους εμφανιζεται σε αλλο ευρος σροφων κλπ.
Να ειμαι ειλικρινης, δεχομαι την εξηγηση, ομως η οδηγικη συμπεριφορά της μηχανης επηρεαζεται, η αισθηση που εχω αλλοιωνεται, αναγκαζομαι να εχω το μυαλο/ματι στο στροφόμετρο για να κινουμε εκτος αυτου του ευρους..

Μηπως γνωριζετε το φαινομενο αυτο; Καθε συμβουλη/ σκεψη ευπρόσδεκτη.
Ευχαριστω
Α

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: desert στις 05/07/2010 5:52 πμ.

πολυ πιθανο να ειναι μεχρι να φαγωθει λιγο ο πλαστικος οδηγος της αλυσιδας πανω στο Ψαλιδι, εκει που ξεκιναει.Χοροπηδαει και σου δινει αυτη την αισθηση (που εδινε και σε εμενα). Βαλτη σε διπλο stand πιασε τις στροφες και στησε αυτι-ματι. αν ειναι οντως αυτο μετα απο κατι χμ ακομα θα φυγει.
Aφου δεν εγινα βιομηχανος... Εγινα μηχανοβιος!

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: Sprinter στις 05/07/2010 7:53 πμ.

Εχε την αλυσίδα σωστά τεντωμένη και μη σε νοιάζει. Και κατέβαζε και καμμιά ταχύτητα όταν πέφτουν πολύ οι στροφές.
[size=150:kwyu1eq0]Να βάλω Amsoil στη φρέζα η κάτι με μικρότερο shear strength αλλά υψηλότερο film strength και καλύτερες απορυπαντικές ιδιότητες? Ε? Τι λέτε? Για το χορτοκοπτικό τι συνιστάται?

Σήμερα φταίνε τα χιτώνια για τα πιστόνια. Αύριο βλέπουμε

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: Tigrisss στις 05/07/2010 9:17 πμ.

Aυτο το κάνει με σταθερο γκαζι μονο αν το προσεξεις..αν ας πουμε είσαι στις 2.500 σ.α.λ. και ανοιξεις γκάζι μεχρι της 5.000 δε θα καταλάβεις τίποτα.....είναι ο κλασσικός κραδασμουλης της αλυσιδουλας....
η οδηγικη συμπεριφορα της μηχανης δεν επηρεάζεται, πιθανότατα επηρεάζεται η δικιά σου...

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: gpal στις 05/07/2010 9:24 πμ.

Όπως είπαν και οι προλαλήσαντες είναι η αλυσίδα η οποία κτυπάει πάνω στον πλαστικό οδηγό που έχει.
Μου του έκανε και μένα (έχω και εγώ τίγρη 1050) ιδίως όταν έκλεινα το γκάζι η μείωνα ταχύτητα, σιγά σιγά όμως το συνήθισα, ίσως και να φαγώθηκε ο οδηγός όπως σου είπε ο desert.
Don't worry, be happy and keep going

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: takis1964 στις 05/07/2010 2:05 μμ.

Μεταξύ 3500 και 4000 στρ, όταν πέφτουν οι στροφές ή κινούμαι σταθερά, νιώθω ένα "γρατζούνισμα" (σορρυ για την περιγραφή!) ακριβώς κάτω από τα ποδιά.Σαν το μηχανάκι να "δυσανασχετεί" (ένα αναπαισθητο "μπρος-πισω"), να μη θελει να κινηθει και παραλληλα αυτο το "γρατζούνισμα κατω από τα πόδια (σασμαν ειναι; κινητηρας ειναι;;). Στην αντιπροσωπεία (Αλιμος) και 1-2 δυο φίλοι και πιο εμπειροι οδηγοι, μου ειπαν οτι ειναι ΟΚ, το μηχανάκι "μπαίνει στις ροπές του", σε αλλους εμφανιζεται σε αλλο ευρος σροφων κλπ.
Να ειμαι ειλικρινης, δεχομαι την εξηγηση, ομως η οδηγικη συμπεριφορά της μηχανης επηρεαζεται, η αισθηση που εχω αλλοιωνεται, αναγκαζομαι να εχω το μυαλο/ματι στο στροφόμετρο για να κινουμε εκτος αυτου του ευρους..

Φιλε τα ιδια κανει και σε μενα και τωρα με τα νεα ρανταρ στην αττικη οδο και σταθερο γκαζι ειμαι σε αυτες τις στροφες
εβαλα 2 δοντια μεγαλυτερο γραναζι πισω αντι να ειμαι με μια λιγοτερη ταχυτητα
ουτως η αλλως με την καταναλωση που εχει το tiger ειναι σαν ναχεις κοτερο και ειναι για μια βολτα την εβδομαδα

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: Aris. στις 05/07/2010 2:11 μμ.

akis1964"
εβαλα 2 δοντια μεγαλυτερο γραναζι πισω αντι να ειμαι με μια λιγοτερη ταχυτητα
ουτως η αλλως με την καταναλωση που εχει το tiger ειναι σαν ναχεις κοτερο και ειναι για μια βολτα την εβδομαδα"


Εμελλε να το ακουσω και αυτο ...
================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: tharis στις 05/07/2010 5:47 μμ.

akis1964"
εβαλα 2 δοντια μεγαλυτερο γραναζι πισω αντι να ειμαι με μια λιγοτερη ταχυτητα
ουτως η αλλως με την καταναλωση που εχει το tiger ειναι σαν ναχεις κοτερο και ειναι για μια βολτα την εβδομαδα"


xaxaxa αυτο θα πει Αθηνα - Θεσσαλονικη μεσω Τουρκιας ...
. Εμπειρία είναι αυτό που κερδίζεις, όταν δεν κερδίζεις αυτό που θες ..

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: johnygalan στις 05/07/2010 8 μμ.

Tigrisss"Aυτο το κάνει με σταθερο γκαζι μονο αν το προσεξεις..αν ας πουμε είσαι στις 2.500 σ.α.λ. και ανοιξεις γκάζι μεχρι της 5.000 δε θα καταλάβεις τίποτα.....είναι ο κλασσικός κραδασμουλης της αλυσιδουλας....
η οδηγικη συμπεριφορα της μηχανης δεν επηρεάζεται, πιθανότατα επηρεάζεται η δικιά σου... "

+1050
" Ω ΞΕΙΝ, ΑΓΓΕΛΕΙΝ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΙΣ ΟΤΙ ΤΗΔΕ ΚΕΙΜΕΘΑ ΤΟΙΣ ΚΕΙΝΩΝ ΡΗΜΑΣΙ ΠΕΙΘΟΜΕΝΟΙ"

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: acratosa στις 06/07/2010 3:57 μμ.

κατα πρώτον σας ευχαριστω ολους για το χρονο που διαθεσατε.
α)Μου φαινεται λογικο (και σιγουρα επαληθευεται από τη Φυσική -αδρανεια αλυσιδας, μείωση τάνυσης όταν κόβω το γκαζι κλπ) το ενδεχομενο να ειναι ο οδηγός.. Δεν ξερω πόσα χλμ ομως θα χρειαστει ακομα..Ξερει κανεις;;

β) το γεγονος οτι κανεις δεν μου επαληθευσε/αναιρεσε/σχολιασε το σχολιο περί "η μηχανή μπαίνει στις ροπές της", με ανησυχεις, καθώς είτε ειναι μουφα κουβεντα (!), είτε σε κανεναν σας δεν εχει προκύψει (πραγμα περιεργο, αφού -όπως μου ειπε ο μηχανικος- συμβαινει σχεδον σε ολα τα μηχανακια, ισως με μικρη διαφοροποιηση στο ευρος στροφων..)

γ) το φαινομενο παρουσιαζεται σε ολες τις ταχυτητες (ιδιως με 4η, 5η,6η), οπότε το να κατεβαζω συνεχεια για να το κρατω πχ στις 5000 στροφες, που φαινεται οτι εχει περιορισμενη εφαρμογή ως "μεσοβεζικη" λύση..
Ανδρεας

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: Sprinter στις 06/07/2010 5:47 μμ.

Πουθενά δε μπαίνει.... Ακου μπαίνει στις ροπές της.. Πώς λέμε 'φταίνε τα ρεύματα'.. Ψιλοχαζομάρες δισταγμοί του ψεκασμού είναι που γιατι να το κρύβωμεν στα περισσότερα μηχανάκια δεν είναι και ο τελειότερος στις χαμηλές στροφές και επίσης ειναι και γαργαλημένος πρός το φτωχό του στις στροφές αυτές που γίνονται οι μετρήσεις θορύβου και εκπομπών.

Θα το συνηθίσεις. Γενικά λιγότερο από 4000 δεν ειναι ουτε ιδιαίτερα υγειινό ούτε βολικο και ευχάριστο να δουλεύεις τη μηχανή σου.

Το άλλο με το κατέβασμα δεν το καταλαβαίνω τι λές αλλά δεν έχει σημασία.
[size=150:kwyu1eq0]Να βάλω Amsoil στη φρέζα η κάτι με μικρότερο shear strength αλλά υψηλότερο film strength και καλύτερες απορυπαντικές ιδιότητες? Ε? Τι λέτε? Για το χορτοκοπτικό τι συνιστάται?

Σήμερα φταίνε τα χιτώνια για τα πιστόνια. Αύριο βλέπουμε

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: doohan στις 06/07/2010 7:48 μμ.

..........
[size=200:29gvu26k]ΚΑΛΑ ΛΑΣΤΙΧΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ
 Ανανεώθηκε στις 30 Απρ 2020 16:44, διορθώθηκε 1 φορά συνολικά.

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: Sprinter στις 12/07/2010 2:15 μμ.

ΒΤW τσεκάρισε και το μπροστινό γρανάζι σου αν είναι σφιχτό. Καμμιά φορά χαλαρώνουν μόνα τους η με τη 'βοήθεια' του μάστορη.
[size=150:kwyu1eq0]Να βάλω Amsoil στη φρέζα η κάτι με μικρότερο shear strength αλλά υψηλότερο film strength και καλύτερες απορυπαντικές ιδιότητες? Ε? Τι λέτε? Για το χορτοκοπτικό τι συνιστάται?

Σήμερα φταίνε τα χιτώνια για τα πιστόνια. Αύριο βλέπουμε

Re: "Γρατζούνισμα" μεταξύ 3500-4000 rpm  

  Από: Native στις 12/07/2010 2:35 μμ.

Ενα "γρατζουνισμα" παντως κανουν τα οργανα μεταξυ 3500-4000 που συντονιζουν....σε εμενα απλα σταματησε μονο του...κι οποτε το θυμαται το ξανακανει...μηπως λοιπον μπερδευεις τον ηχο με κατι αλλο το οποιο δεν εχει σχεση...γιατι κι εγω στην αρχη απο το μοτερ νομιζα οτι ερχοταν....

Η αλυσιδα σου μπορει οντως να θελει τεντωμα η και λιγο φροντιδα (λαδωμα)....

...Αυτο δεν εχει να κανει ομως με το τριξιμο(γρατζουνισμα) που κανουν απο συντονισμο τα οργανα...

Το γραναζι σου αν ειναι χαλαρο που λεει ο Νικος θα το καταλαβεις οταν ξεκινας....κανει ενα χαρακτηριστικο "κλακ" σαν να κουμπωνει κατι, που το νιωθεις και στο αριστερο ποδι.
Είναι γλυκό το γκάζι...στο φρένο είναι η πίκρα...