Φίλε Θοδωρή,
Θα συμφωνήσω με το συνονόματο sprint900!
Αλλά εάν θες να μακρύνεις την σχέση στον Τigerako σου μπορείς να αλλάξεις η το μπροστινό γρανάζι από 16 σε 17 ή να αντικαταστήσεις το πίσω από 50 σε 48/47.
Έχε υπόψη σου πως η σχέση των γραναζιών είναι 1 προς 3,13 μεταξύ εμπρός και πίσω. Δηλαδή εάν «μακρύνεις» - αυξήσεις ένα δόντι το εμπρός είναι σαν να έχεις «μακρύνει» - μειώσει τρία δόντια στο πίσω γρανάζι. Οπότε, γενικά είθισται σε πρώτο στάδιο να αντικαθιστούμε το εμπρός γρανάζι!
Όμως, σε περίπτωση που κάνεις αυτή την αλλαγή του γραναζιού σε διαφορετικό αριθμό δοντιών (από αυτό του κατασκευαστή), ναι μεν θα αποκτήσεις μεγαλύτερη τελική (αυτό που θες για τα ταξίδια), αλλά θα έχεις τα εξής θέματα:
1) Η χρόνος (το ρεπρίζ) για να φτάσεις την τελική θα μεγαλώσει αισθητά.
2) Η ανταπόκριση της ροπής σε επιταχύνσεις θα μειωθεί αισθητά (θα σέρνεται στις χαμηλές σ.α.λ.)
3) Στο ξεκίνημα σε φανάρια, ανηφόρες κλπ. Θα γίνει επίσης πολύ πιο αργό.
4) Σε χωμάτινες διαδρομές (εάν πας) θα σε παιδέψει πολύ, με πιθανό αποτέλεσα να «λιώσεις» το συμπλέκτη μια και χαμηλά δεν θα έχει την σωστή δύναμη.
Εδώ σκέψου, πως ο τρικίλιδρος στις χαμηλές δεν έχει την ίδια αμεσότητα ροπής σε σχέση με τον δικύλινδρο και πόσο μάλλον με μονοκύλινδρο. Για αυτόν το λόγο η ΚΤΜ παραμένει σε αυτές τις δύο διατάξεις τον κυλίνδρων!!
5) Η ένδειξη της ταχύτητας του κοντέρ θα γίνει σαφώς πιο διαφορετική σε σχέση με πριν, στις ίδιες σ.α.λ. και την αντίστοιχη σχέση κιβωτίου!
Εδώ έχεις δύο επιλογές:
(α) Αγορά speedo-healer με το σχετικό κόστος του.
(β) Να καταγράψεις προσεκτικά τι χ.α.ω βλέπεις σε όλες τις σχέσεις του κιβωτίου σου (1-6) σε συγκεκριμένες σ.α.λ. (π.χ. 4000/6000/8000). Έτσι, μετά την αλλαγή του γραναζιού θα επαναλάβεις την ίδια καταγραφή (χ.α.ω.) ώστε να υπολογίσεις την διαφορά σε σχέση με πριν +/- ΧΧ χιλιόμετρα/ώρα.
Εγώ προσωπικά έκανα το αντίθετο από αυτό που θες εσύ. Με μικρό κόστος σε χρήμα και σε «τελική» ταχύτητα. Όμως το αποτέλεσμα ήταν αυτό που ήθελα.
Η τελική επιλογή είναι δίκια σου απόφαση. Καλές βόλτες!