10W40 ή 10W50 ???

10W40 ή 10W50 ???  

  Από: kyrkyriakos στις 11/06/2016 11:40 a.m.

Μπορεί να έχει ξανα συζητηθεί το θέμα ,αλλά δεν βρήκα κάτι ...

Μέχρι τώρα πήγαινα για αλλαγή λαδιών και τα σχετικά στο επίσημο ΄σερβις και έκανα ότι προβλεπόταν χωρίς να το ψάχνω και έχοντας εμπιστοσύνη για τις εργασίες και τα αναλώσιμα που μου έβαζαν!
Αρχικά μου βάζαν Mobil 1 και στη συνέχεια Castrol PowerRacing!
Δεν είχα κοιτάξει καν για το ιξωδες ,το οποίο τουλάχιστον για το Castrol ήταν 10w 50.
Διαβάζοντας τώρα στο εγχειρίδιο χρήσης γράφει ξεκάθρα :10W/40 or 15W/50
Παρακολουθόντας τώρα συζητήσεις σε φόρουμ του εξωτερικού παρατήρησα ότι ΔΕΝ πρέπει να βάζουμε 10W50 γιατί προκαλούν "γλιστρίματα" στην αποσύμπλεξη.....
Έχει κανείς άποψη επί του θέματος;

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: vassat στις 11/06/2016 1:21 p.m.

"γλιστρίματα" στην αποσύμπλεξη...
πως γίνεται αντιληπτό και πως εξηγείται θεωρητικά (το γλίστρημα, όχι λόγω του ιξώδους, γενικά)
/ Β

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: Genesis στις 11/06/2016 5:15 p.m.

πηρα να βαλω συντομα τα 10w/40 τα motul 300v απο γνωμες συμφορουμιτων!

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: kyrkyriakos στις 11/06/2016 10:56 p.m.

Το 300vείναι λάδι για αγώνες ,η ίδια η μοτούλ προτείνει σε συνθετικό το 7100.Επίσης πιστεύω ότι για Ελλάδα είναι προτιμότερο το 15w50.

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: kyrkyriakos στις 11/06/2016 10:57 p.m.

kyrkyriakos"Το 300vείναι λάδι για αγώνες ,η ίδια η μοτούλ προτείνει σε συνθετικό το 7100.Επίσης πιστεύω ότι για Ελλάδα είναι προτιμότερο το 15w50."


Τα "γλιστρίματα"είναι όταν δεν αποσυμπλέκει σωστά!

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: vassat στις 12/06/2016 1:06 p.m.

Δεν ξέρω πως κατέληξαν στα "γλιστρήματα" όσοι αναφέρονται σε αυτά,
μπορώ να καταθέσω όμως την εμπειρία μου:
από τα 22Κ που απέκτησα στο Σπριντ ως τώρα στα 98Κ, χρησιμοποιώ κατά βάση 10w-50 ΙΡΟΝΕ, χωρίς να αντιληφθώ οποιαδήποτε γλίστρημα. Τα συγκεκριμένα αντέχουν χωρίς πτώση απόδοσης (= όπως την αντιλαμβάνομαι κατά τις αλλαγές ταχυτήτων) τα 5Κ οπότε και αλλάζονται. Τα 15w50 της ίδιας εταιρείας, όντας ημισυνθετικά, δεν άντεχαν το ίδιο, ενώ τα καλύτερα που έχω δοκιμάσει (πάντα με κριτήριο τις αλλαγές ταχυτήτων) ήταν τα Agip 10w60!!!, αλλά πανάκριβα...
Τώρα όσον αφορά το θεωρητικό κομμάτι: και τα δύο λάδια,
10άρι ιξώδες έχουν και με τα πρόσθετα συμπεριφέρονται ως 50άρι και 40άρι αντίστοιχα. Θεωρώ για το κλίμα της Ελλάδας πιο κατάλληλο το 50άρι, αναλόγως και της χρήσης βέβαια. Θεωρητικά όσο μεγαλύτερο το εύρος ιξώδους, τόσο πιο γρήγορα χάνει το λάδι τις ιδιότητες του, θεωρητικά γιατί στα 5Κ δεν νομίζω να τίθεται θέμα.
/ Β

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: Genesis στις 13/06/2016 11:26 a.m.

kyrkyriakos"Το 300vείναι λάδι για αγώνες ,η ίδια η μοτούλ προτείνει σε συνθετικό το 7100.Επίσης πιστεύω ότι για Ελλάδα είναι προτιμότερο το 15w50."



δες και εδω

viewtopic.php?f=50&t=6805

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: Genesis στις 13/06/2016 8:29 p.m.

Οι πρωτες εντυπωσεις απο τα 300v ειναι σιγουρα πιο αθορυβος κινητηρας!!

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: kyrkyriakos στις 13/06/2016 11:01 p.m.

Εντάξει, είναι και φρέσκα ....
Πόσα χλμ σκοπεύεις να τα κρατήσεις?
Και άλλη μια ερώτηση. ...γιατι προτίμησες αυτά και όχι τα 7100?

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: dimchrist στις 14/06/2016 12:33 p.m.

Όντως έχει ξαναγίνει ακρετές φορές αυτή η κουβέντα. Για Ελλάδα ίσως να κάθονται καλύτερα τα 15/50 λόγω θερμοκρασιών.
Τα 300V της Motul είναι καθαρά αγωνιστικό λάδι και ενώ άκουγα τα καλύτερα από άλλους με supersport μηχανάκια δε τα χρησιμοποίησα ελάχιστα (σε αντίθεση με τα 5100 και 7100). Πάνε και 7-8 χρόνια που τα γλυκοκοιτούσα αλλά από όσο θυμάμαι τότε δεν κάλυπταν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Όπως και να έχει τώρα που τα έβαλες μη τα κρατήσεις πάνω από 3,000 χλμ. Οι περισσότεροι τα άλλαζαν στα 1,500 χλμ.

Triple Way

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: nikosdk στις 14/06/2016 4:10 p.m.

dimchris"Όντως έχει ξαναγίνει ακρετές φορές αυτή η κουβέντα. Για Ελλάδα ίσως να κάθονται καλύτερα τα 15/50 λόγω θερμοκρασιών.
Τα 300V της Motul είναι καθαρά αγωνιστικό λάδι και ενώ άκουγα τα καλύτερα από άλλους με supersport μηχανάκια δε τα χρησιμοποίησα ελάχιστα (σε αντίθεση με τα 5100 και 7100). Πάνε και 7-8 χρόνια που τα γλυκοκοιτούσα αλλά από όσο θυμάμαι τότε δεν κάλυπταν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Όπως και να έχει τώρα που τα έβαλες μη τα κρατήσεις πάνω από 3,000 χλμ. Οι περισσότεροι τα άλλαζαν στα 1,500 χλμ. "


300V Factory Line lubricants are especially formulated for the severity of racing applications. Based around the Ester Core® technology, 300V Factory Line lubricants provide the best engine response and protection at very high temperatures and RPM, throttle feedback, clutch feel and ultimate gearbox protection. Six viscosity grades are available for track/road applications with 100 % shear stability and constant oil pressure and two viscosity grades are available for off-road with optimal traction. Developed in close partnership with Worldwide Factory Teams, the 300V Factory Line range of lubricants are also available to the general public who demand only the best!


7100 is Motul’s dedicated 100 % synthetic range of lubricants for modern high performance 4-stroke motorcycle engines. Ester technology and optimized additives ensure clutch compatibility, gearbox durability and power response from the engine. With a variety of viscosity grades to choose from, you can be sure to find the right lube for your bike and your riding style.


5100 is Motul’s Technosynthese® range of lubricants formulated with esters. For the price conscious, you can still be sure that this range of lubricants is certainly not lacking in performance and protection. They are especially formulated for the highest possible reliability for more general everyday use.
For sure, the requirements of a lubricant for normal everyday use of your motorcycle are entirely different from those of the demands of racing.

Αντιγραφω αυτο που ειχα γραψει και στο αλλο τοπικ. Μετα απο 2 αλλαγες με τα 300v, τα λαδια τα κρατησα 7000+ χλμ και ειχανε ακομα τελεια υφη και χρωμα, χωρις προβληματα με τον συμπλεκτη και ΠΟΤΕ δεν εκαψε ουτε σταγονα!!! Δεν συμπληρωσα ποτε, μιας και τα ρεστα απο το 4λιτρο τα εβαλα στο παπι της οικογενειας. Απο αποδοση δεν μπορω να δωσω επιχειρηματα, μιας και σε δυναμομετρο δεν το εχω συγκρινει με αλλα λαδια, αλλα απο λεγομενα και βιντεο αλλων στο youtube, εχει διαφορα.

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: nikosdk στις 14/06/2016 4:11 p.m.

Επισης οι περισσοτεροι τα αλλαζαν στα 1500, μιας και κανανε αγωνιστικη χρηση οπως λες και μονος σου. Εχει μια διαφορα.... πως να το κανουμε... Τα 1500χλμ σε ωρες αγωνιστικης χρησης, πιστεψε με ειναι αρκετα..
Εχω δει δυναμομετρηση οπου πριν ειχε mobil1 και μετα μπηκανε 300v σε αυτοκινητο turbo 400+ αλογων. Μονο απο την αλλαγη, το αυτοκινητο πηρε 30+- αλογα. Τα mobil1 ηταν δουλεμενα για χιλιομετρα, δεν ρωτησα ποσα ακριβως. Οι αλλαγες στα αγωνιστικα γινονται πιο συντομα για να μην υπαρχει καμια απωλεια απο τα λαδια, οχι γιατι τα λαδια δεν αντεχουν αλλο. Επαγγελματιες ελληνες αγωνιζομενοι αλλαζουν σε καθε αγωνα λαδια, οπου ο αγωνας ειναι ελαχιστα χιλιομετρα

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: dimchrist στις 15/06/2016 10:58 a.m.

Η συζήτηση μπορεί να γίνει για αρκετή ώρα χωρίς να βγει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Επειδή έχει ξαναγίνει πολλές φορές παραθέτω μερικές από αυτές (που αφορούν και τα 300V της Motul) και ο καθένας μπορεί να κρίνει ανάλογα.

viewtopic.php?f=54&t=1129&p=11626&hilit=300v#p11626

viewtopic.php?f=60&t=3402&p=42258&hilit=300v#p42258

viewtopic.php?f=50&t=1289&p=13755&hilit=300v#p13755

viewtopic.php?f=11&t=1177&p=12066&hilit=300v#p12066

viewtopic.php?f=56&t=1038&p=10125&hilit=300v#p10125

viewtopic.php?f=11&t=1004&p=9671&hilit=300v#p9671

viewtopic.php?f=50&t=941&p=9047&hilit=300v#p9047

viewtopic.php?f=60&t=1089&p=10805&hilit=300v#p10805


Triple Way

Re: 10W40 ή 10W50 ???  

  Από: vassat στις 19/06/2016 2:08 p.m.

Genesis"Οι πρωτες εντυπωσεις απο τα 300v ειναι σιγουρα πιο αθορυβος κινητηρας!!"


...χωρίς να μπορώ να την αξιολογήσω, μεταφέρω την άποψη "ψαγμένων" αυτοκινητάδων:
"..τα 300V δεν ενδείκνυνται να παραμένουν για μεγάλο διάστημα ούτε χρονικό, ούτε χιλιομετρικό,
ειδικά αν η μότο "παρκάρεται" για το χειμώνα, τότε η απόδοση τους υποβαθμίζεται από τη μη χρήση
".
Jm2C
/ B