Ερώτηση "Γνώσεως" ...

Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: Art-I-Sun στις 25/07/2011 12:23 πμ.

Χαιρετώ!
Υπάρχει πιθανότητα με αλλαγή μάρκας λαδιών (μόνο μάρκας, όχι ιξώδους) να ηχεί διαφορετικά ένας alternator? Με πιο απλά λόγια, άλλαξα μάρκα λαδιών και "κλαίει" ο alternator στις 4.100rpm (σάν να συντονίζει μόνο σ'αυτές κάτι) σε όλες τις σχέσεις και στην νεκρά. Τυχαίο? Κάτι συμβαίνει με το σύστημα γεννήτριας, ή μπορεί να οφείλεται και στα λάδια?

Υ.Γ.: Στάθμη λαδιού τσεκαρισμένη, συμπεριφορά μηχανής άψογη.
Ευχαριστώ.
Μια πατατιά τηγάνες...

Re: Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: tharis στις 25/07/2011 12:56 πμ.

Δυο λαδια στα ιδια νουμερα δε σημαινει οτι εχουν κι ακριβως το ιδιο ιξωδες..

Τωρα δε καταλαβα πως κλαιει ο alternator και αν οφειλεται εκει το προβλημα σου ..
. Εμπειρία είναι αυτό που κερδίζεις, όταν δεν κερδίζεις αυτό που θες ..

Re: Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: Art-I-Sun στις 25/07/2011 1:03 πμ.

haris"Δυο λαδια στα ιδια νουμερα δε σημαινει οτι εχουν κι ακριβως το ιδιο ιξωδες..

Τωρα δε καταλαβα πως κλαιει ο alternator και αν οφειλεται εκει το προβλημα σου .. "


Γι'αυτό ρωτάω, αν είναι δυνατόν να έχουν τόσο διαφορετική συμπεριφορά δυο λάδια με ίδια νούμερα με αποτέλεσμα να ακούω κάτι που δεν το άκουγα με τα παλιά, ή πολύ απλά είναι τυχαίο το ότι ξαφνικά ακούω έναν χαμηλομεσαίο συντονισμό απ'την γεννήτρια στις 4.100rpm?
Μια πατατιά τηγάνες...

Re: Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: tharis στις 25/07/2011 1:07 πμ.

Δε νομιζω κατι να μπορει να συντονισει μες το λαδι .. Εσυ πως εισαι σιγουρος οτι ειναι απο τη γεννητρια ?
. Εμπειρία είναι αυτό που κερδίζεις, όταν δεν κερδίζεις αυτό που θες ..

Re: Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: Art-I-Sun στις 26/07/2011 4:16 μμ.

Συντονισμός μπορεί να υπάρξει σε οτιδήποτε... Δεν μπορώ να είμαι σίγουρος, απλά ακούγεται από εκεί και όταν πιάνω το καπάκι της γεννήτριας υπάρχει ταυτόχρονη δόνηση με τον ήχο, οπότε πρός τα εκεί κλίνω... Την πέμπτη θα το δεί και ο μάστορας να βγάλει κάποιο συμπέρασμα...
Μια πατατιά τηγάνες...

Re: Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: tharis στις 27/07/2011 12:11 πμ.

Art-I-Sun"Συντονισμός μπορεί να υπάρξει σε οτιδήποτε... "


Θεωρητικα ναι, αλλα για να υπαρξει συντονισμος μεσα στο λαδι πρεπει οι δυναμεις που τον συντηρουν να ειναι αρκετα μεγαλες ...
. Εμπειρία είναι αυτό που κερδίζεις, όταν δεν κερδίζεις αυτό που θες ..

Re: Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: Art-I-Sun στις 27/07/2011 1:26 πμ.

Αν θές να το αναλύσουμε σε ένα πιο επιστημονικό επίπεδο, δεν γνωρίζω ποια είναι η ελαστικότητα του λαδιού λόγω των δυνάμεων συνοχής του για να ξέρω πώς επηρρεάζει την μετάδοση των ηχητικών κυμάτων μέσα του, αλλά γνωρίζω πως όσο μεγαλύτερη η πυκνότητα του μέσου, τόσο μεγαλύτερη η ταχύτητα μετάδοσης του ήχου σε αυτό. Οταν έχω λοιπόν μέταλλο και λάδι, μιλάω για δυό υλικά που μεταφέρουν πιο γρήγορα τον ήχο απ'ότι ο αέρας...
Πού θέλω να καταλήξω?
Στό ότι ο κινητήρας είναι ένα πολύ μικρό κουβούκλιο στο οποίο ο ήχος όσο και αδρανές να είναι το υλικό που περιέχει, δεν προλαβαίνει να αποσβεθεί πρίν ανακλαστεί τουλάχιστον μερικές εκατοντάδες φορές στα τοιχώματά του, με αποτέλεσμα αυτά να πάλλονται και να μεταδίδουν με την σειρά τους τον ήχο στα αυτιά μας μέσω του αέρα. Φυσικά όλη αυτή η διαδικασία διαρκεί μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου για κάθε στιγμιαίο ήχο, με αποτέλεσμα, σε όλον αυτόν τον χαμό του θορύβου λειτουργίας να μην γίνεται αντιληπτός.
Όταν όμως μιλάμε για συντονισμό, εννοούμε έναν ήχο, ο οποίος συμβαίνει επαναλαμβανόμενα με συγκεκριμένη συχνότητα...
Π.Χ.: Άν ξεβιδώσω το καπάκι της γεννήτριας, πάρω ένα σφυρί και πιάνοντας το απ'την άκρη το χτυπήσω στο κέντρο του, ο ήχος που θα βγάλει είναι η συχνότητα συντονισμού του. Ακριβώς μετά το χτύπημα ο ήχος θα σβήσει σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. Ο οποιοσδήποτε ήχος που προσπίπτει πάνω στο καπάκι είναι σαν το σφυρί, αλλά με πολύ μικρότερη ενέργεια, με αποτέλεσμα το καπάκι να μην βγάζει κάποιον ήχο ακουστό σε εμάς.
Ας πούμε ότι ο ένας ήχος που πέφτει βγάζει ένταση 1 και πάνω που η έντασή του έχει σβήσει στο μισό, πέσει και ένας άλλος με ένταση 1, τότε η ένταση γίνεται 1,5 και πάνω που η ένταση πέφτει στο 0,75 πέφτει και άλλος και πάει λέγοντας, τότε κάποια στιγμή η ένταση του ήχου στο καπάκι θα είναι τόσο μεγάλη που θα γίνεται ακουστή από τα αυτιά μας. Αυτός είναι ο συντονισμός.
Η συχνότητα του παραγόμενου ήχου μέσα στο λάδι, είναι ίδια, ή πολύ κοντινή με την συχνότητα συντονισμού του καπακιού, με αποτέλεσμα η ενέργεια του αναπαραγόμενου ήχου, να αυξάνει στο άπειρο. Φυσικά αυτό δεν γίνεται πρακτικά λόγω των τριβών, αλλά φτάνει σε ένα επίπεδο που γίνεται ακουστό απ'το αυτί.

Πολύ μπακαλίστικα όλα αυτά. Αν ήξερα να τα λέω καλά, θα σκεφτόμουν να γίνω δάσκαλος
Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον φίλε μου, όταν μάθω νεότερα, θα ενημερώσω... Πίς!
Μια πατατιά τηγάνες...

Re: Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: tharis στις 27/07/2011 3:28 πμ.

Πολυ ωραια αυτα που λες αλλα μαλλον δεν εχουν καμια σχεση με αυτο που θα επρεπε να συζηταμε.

Ο συντονισμος δεν εχει καμια σχεση με τη μεταδοση καποιου ηχου. Συντονισμο σε μια ταλαντωση (σε μια περιοδικη κινηση ενως συστηματος δλδ) εχουμε οταν η συχνοτητα της ταλαντωσης συμπεσει με καποια απο τις ιδιοσυχνοτητες του συστηματος και τοτε το ευρος της ταλαντωσης γινεται θεωρητικα απειρο ή πρακτικα πολυ μεγαλο. Οπως καταλαβαινεις για να διατηρηθει μια ταλαντωση μεσα σε ενα παχυρευστο ρευστο οπως ειναι το λαδι χρειαζεται μεγαλα ποσα ενεργειας ποσο μάλλον για να φθασει σε κατάσταση συντονισμου. Ο ηχος και τα κυματα μεταδοσης του μπορει, σε καποιες περιπτωσεις, να ειναι ενα αποτέλεσμα του συντονισμου, αλλα δεν εχουν να κανουν σιγουρα με τη δημιουργια του.

Π.Χ. : αν ξεβιδωσεις το καπακι της γεννητριας και το χτυπησεις με ενα σφυρι, εχοντας το μεσα σε ενα κουβα λαδι, το πιθανοτερο ειναι ουτε να συντονισει ουτε να ακουσεις τπτ..

Τελος παντων ελπιζω να καταλαβες πιο ειναι το νοημα της συζητησης αν και ολα αυτα δε θα βοηθησουν και πολυ στη λυση του προβληματος σου ..
. Εμπειρία είναι αυτό που κερδίζεις, όταν δεν κερδίζεις αυτό που θες ..

Re: Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: crazyumpire στις 27/07/2011 8:41 πμ.

Ε=mc2................τουτεστιν Ολα ειναι σχετικα!!
παντως αποψη μου ειναι....οτι τυχαινει ''κατι'' σε αυτες τις στροφες!(συντονισμος) καποιο μεταλλο..ή κατι ελαφρα στραβο..ή ελαφρα ξεβιδωμενο..ή και τιποτα!!!!!!!!
π.χ.μπορει σε αυτες τις στροφες..να συντονιζονται τα γυρω μεταλλικα μερη...και να δημιουργουν καποιον ηχο(αμα κρατας σταθερες στροφες!)
παλια σε ενα αμαξι μου συνεβαινε αυτο..στις 3 με 4000 χιλ στροφες συντονιζε το καπω...και 5-6000 σταματαγε το καπω και συντονιζε η εταζερα!! αρα ο συντονισμος πηγενε πιο πισω!! αυτο ομως δεν συνεπαγεται με προβλημα(τουλαχιστον οχι παντα!)
VANITAS VANITATUM ET OMNIA VANITAS
Veni...Vedi....WC...

Re: Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: Art-I-Sun στις 28/07/2011 2:12 μμ.

Γύρισα λοιπόν μετά από επίσκεψη στο μαγαζί του κυρίου Σάκη, όπου μετά από ενδελεχή έλεγχο κάτω απ'το ρεζερβουάρ, άνοιγμα το καπάκι της γεννήτριας και σφίξιμο όλων των βιδών, δεν βγήκε κάποιο τεχνικό συμπέρασμα για την αιτία του συντονισμού, με αποτέλεσμα να καταλήγω στην μοναδική λογική σκέψη, που ήταν και η αρχική. Υποθέτουμε λοιπόν ότι εμφανίστηκε με την αλλαγή της μάρκας λαδιού και το προσπερνάμε... Αυτό που ήταν πιο σημαντική ανακάλυψη, τουλάχιστον δικιά μου, ήταν ότι το πηνίο είχε αρχίσει να αρπάζει (είχε σκουρύνει) σε ένα σημείο και δυστυχώς όλοι ξέρουμε την κατάληξη του κάποια στιγμή (ειδικά που το δουλεύω περισσότερο στην πόλη). Ας ελπίσω να αντέξει αρκετά ακόμα πρίν με προδώσει... Καλό θα ήταν όσοι κάτοχοι Street Triple να κάνετε ένα τσέκ να ξέρετε που βρίσκεστε. Είναι μια σχετικά γρήγορη διαδικασία.

Ευχαριστώ πολύ τους μάστορες! Αν και δεν βρέθηκε κάτι, έμεινα πολύ ευχαριστημένος με την ποιότητα ελέγχου και δεν πλήρωσα και τίποτα!
Μια πατατιά τηγάνες...

Re: Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: black_power στις 08/08/2011 11:47 μμ.

Φίλοι μου καλοί υπάρχει κάτι εκει έξω στον κόσμο που λέγεται ζωή... μην χαϊδεύετε πολύ τα μηχανάκια σας
δε στέκομαι στο οτι ο art-i-sun μοιράζεται ένα προβληματισμό του , ισα ισα , γι 'αυτό ειναι και το φορουμ αλλωστε
αλλα θα σταθώ στο σχόλιο :
"Καλό θα ήταν όσοι κάτοχοι Street Triple να κάνετε ένα τσέκ να ξέρετε που βρίσκεστε. Είναι μια σχετικά γρήγορη διαδικασία."
και θα σε ρωτήσω φίλε μου, και;
τώρα που έμαθες οτι το altenator έχει μια μαυρίλα σε ένα σημείο , τι κατάλαβες; οτι θα σε αφήσει; μετα απο πόσα χιλιόμετρα;
ας μην πρήζουμε τα καημένα τα μαστόρια χωρις λόγο...(ειδικά τώρα το καλοκαίρι)

Re: Ερώτηση "Γνώσεως" ...  

  Από: Art-I-Sun στις 22/12/2011 7:34 μμ.

Αν και λίγο αδιάφορο για πολλούς, νιώθω πως πρέπει να ενημερώσω για τα νέα...

Πρόσφατα ο θρίαμβος είχε μια τυχαία ηλεκτρονική βλάβη στο "μάτι" του πηνίου. Το μάτι έπαψε να λειτουργεί και ενώ γύρναγε κανονικά η μίζα, δεν έπαιρνε μπροστά το μηχανάκι. Την βλάβη την διέγνωσε έμπειρος και γνωστός μάστορας του Πολυγώνου και τοποθέτησε για καλή μου τύχη μέχρι να βρεθεί λύση, ένα spare πηνίο που είχε από ένα daytona και ο Θρίαμβος δούλευε κανονικότατα. Επιπροσθέτως να βάλω σε παρένθεση ότι (το μάτι πάει πακέτο με το πηνίο στα daytona και τα striple) αφού είναι απ'ευθείας ενωμένο με αυτό και όχι με κάποιο φις, επομένως η βλάβη θα μπορούσε να θεωρηθεί ακριβή, αφού όλοι υποψιαζόμαστε τουλάχιστον πόσο κοστίζει ένα καινούργιο μαμίσιο πηνίο, το οποίο παρεπιπτόντως σαν πηνίο λειτουργούσε άψογα... Τρελή ξενέρα με λίγα λόγια, αλλά για ακόμη μια φορά ο θεός Σάκης έσωσε την κατάσταση με την εμπειρία του...

Για να μην μακρυγορώ, καθ'όλη την διάρκεια που ο θρίαμβος κυκλοφορούσε με το spare πηνίο δεν έκανε καθόλου τον προαναφερθέντα στο πρώτο post θόρυβο. Μόλις μπήκε ξανά το δικό του πηνίο, άρχισε να το κάνει πάλι, οπότε ο θόρυβος προέρχεται σίγουρα από εκεί και άρχισε μετά την αλλαγή λαδιών castrol. Παρ'όλα αυτά οι τιμές ρεύματος που δίνει είναι άψογες.

Όλα αυτά όπως προείπα μπορεί να είναι τελείως αδιάφορα για πολλούς, αλλά αξίζει να αναφερθούν.
Καλές γιορτές σε όλους! Πάντα κράνος και πάντα όρθιοι!
Μια πατατιά τηγάνες...