Αλλαγή γραναζιών σε Tiger 800 XCx

Αλλαγή γραναζιών σε Tiger 800 XCx  

  Από: Thodoris XCx στις 10/09/2015 4:03 μμ.

Καλησπέρα σε όλους,

Εχει αλλάξει κανείς το γραναζωμα σε Tiger 800?

Σκέφτομαι να το μακρύνω λιγο μιας και κάνω αρκετά ταξίδια εθνική και θέλω να ρίξω τις στροφές...

Τα μαμά είναι 16/50...

Κάποια δοκιμασμένη λύση???

Re: Αλλαγή γραναζιών σε Tiger 800 XCx  

  Από: sprint900 στις 11/09/2015 3:27 μμ.

Thodoris XCx"Καλησπέρα σε όλους,

Εχει αλλάξει κανείς το γραναζωμα σε Tiger 800?

Σκέφτομαι να το μακρύνω λιγο μιας και κάνω αρκετά ταξίδια εθνική και θέλω να ρίξω τις στροφές...

Τα μαμά είναι 16/50...

Κάποια δοκιμασμένη λύση???"


Διαφωνώ κάθετα σε μάκρεμα σχέσεων σε μια χωματερού χαρακτήρα μοτοσυκλέτα .
Ότι νομίζεις ότι θα κερδίσεις από λιγότερα δόντια μπροστά και λάθος σε φορτία και ροπές για τον κινητήρα θα τα χάσεις από συμπλέκτη και λάστιχα που στην μοτοσυκλέτα σου δεν είναι για να κρατάνε μουαγέν πάνω από 140-150κμ κατά την γνώμη μου .
Κάποτε αλλάζαμε σε ορισμένα μηχανάκια τα γαντζώματα γιατί ήταν λάθος από το εργοστάσιο κάποιες φορές , αλλά σήμερα σε μηχανάκια με τόσα ηλεκτρονικά συστήματα που ούτε καν λάστιχα δεν κάνει να αλλάξεις αν δεν είναι μετρημένα από τον κατασκευαστή γιατί να πειράζεται τα μηχανάκια δεν το καταλαβαίνω .
Στο δικό σου μηχανάκι η 6 π.χ. στις 7.000 στροφές δίνει 155.8κμ , είναι μια χαρά γιατί να το πειράξεις και να έχεις μεν λιγότερες στροφές αλλά και λιγότερη ροπή , όποτε για το ίδιο έργο θα ζορίζεις τον κινητήρα και θα έχεις μάλλον και φθορά παραπάνω και κατανάλωση καύσιμου , αυτός που το κατασκεύασε τα ψείρισε αυτά πριν το γραναζώσει κατάλληλα .
Μην ξεχνάς ότι η δική σου η ροπή είναι 79 Nm στης 7850 rpm , δεν είναι αυτό που νομίζετε ότι φθείρει τον κινητήρα οι στροφές δηλαδή όσο είναι μέσα στα ¾ των ολικών όσο το τι φορτίο τρώει στης χαμηλές στροφές και τι ροπή έχει εκεί για να το αντιμετωπίσει .
Τλς πα δικό σου είναι ότι θες το κάνεις , δες εδώ αν δεν το ξέρεις τι θα προκύψουν αν αλλάξεις της σχέσεις μετάδοσης στο μηχανάκι σου .
Υ.γ. συμπληρώνω εκ των υστέρων , επειδή δεν τα καταφέρνω στον γραπτό λόγο φαίνεται εριστικό ακόμα και σε εμένα και απότομο το πόστο μου , όπως άλλωστε όσων δεν έχουν το ανάλογο ταλέντο να περάσουν την σκέψη τους σωστά στα γραπτά , συγγνώμη αν δίνει κάτι τέτοιο σαν εντύπωση το κείμενο μου , φιλικά στα λέω όλα αυτά και με όλο το θάρρος σαν συν μοτοσυκλετιστής φίλε .

http://www.gearingcommander.com/

Μάταιόν εστι παρά θεών αιτείσθαι ά τις εαυτώ χορηγήσαι ικανός εστι.

Re: Αλλαγή γραναζιών σε Tiger 800 XCx  

  Από: Thodoris XCx στις 11/09/2015 9:55 μμ.

sprint900"
Thodoris XCx"Καλησπέρα σε όλους,

Εχει αλλάξει κανείς το γραναζωμα σε Tiger 800?

Σκέφτομαι να το μακρύνω λιγο μιας και κάνω αρκετά ταξίδια εθνική και θέλω να ρίξω τις στροφές...

Τα μαμά είναι 16/50...

Κάποια δοκιμασμένη λύση???"


Διαφωνώ κάθετα σε μάκρεμα σχέσεων σε μια χωματερού χαρακτήρα μοτοσυκλέτα .
Ότι νομίζεις ότι θα κερδίσεις από λιγότερα δόντια μπροστά και λάθος σε φορτία και ροπές για τον κινητήρα θα τα χάσεις από συμπλέκτη και λάστιχα που στην μοτοσυκλέτα σου δεν είναι για να κρατάνε μουαγέν πάνω από 140-150κμ κατά την γνώμη μου .
Κάποτε αλλάζαμε σε ορισμένα μηχανάκια τα γαντζώματα γιατί ήταν λάθος από το εργοστάσιο κάποιες φορές , αλλά σήμερα σε μηχανάκια με τόσα ηλεκτρονικά συστήματα που ούτε καν λάστιχα δεν κάνει να αλλάξεις αν δεν είναι μετρημένα από τον κατασκευαστή γιατί να πειράζεται τα μηχανάκια δεν το καταλαβαίνω .
Στο δικό σου μηχανάκι η 6 π.χ. στις 7.000 στροφές δίνει 155.8κμ , είναι μια χαρά γιατί να το πειράξεις και να έχεις μεν λιγότερες στροφές αλλά και λιγότερη ροπή , όποτε για το ίδιο έργο θα ζορίζεις τον κινητήρα και θα έχεις μάλλον και φθορά παραπάνω και κατανάλωση καύσιμου , αυτός που το κατασκεύασε τα ψείρισε αυτά πριν το γραναζώσει κατάλληλα .
Μην ξεχνάς ότι η δική σου η ροπή είναι 79 Nm στης 7850 rpm , δεν είναι αυτό που νομίζετε ότι φθείρει τον κινητήρα οι στροφές δηλαδή όσο είναι μέσα στα ¾ των ολικών όσο το τι φορτίο τρώει στης χαμηλές στροφές και τι ροπή έχει εκεί για να το αντιμετωπίσει .
Τλς πα δικό σου είναι ότι θες το κάνεις , δες εδώ αν δεν το ξέρεις τι θα προκύψουν αν αλλάξεις της σχέσεις μετάδοσης στο μηχανάκι σου .
Υ.γ. συμπληρώνω εκ των υστέρων , επειδή δεν τα καταφέρνω στον γραπτό λόγο φαίνεται εριστικό ακόμα και σε εμένα και απότομο το πόστο μου , όπως άλλωστε όσων δεν έχουν το ανάλογο ταλέντο να περάσουν την σκέψη τους σωστά στα γραπτά , συγγνώμη αν δίνει κάτι τέτοιο σαν εντύπωση το κείμενο μου , φιλικά στα λέω όλα αυτά και με όλο το θάρρος σαν συν μοτοσυκλετιστής φίλε .

http://www.gearingcommander.com/

"


Πρωτα απο ολα σε ευχαριστω για την απαντηση.

Φυσικα και δεν παρεξηγουμε απο το υφος σου...δεν σε ξερω δεν με ξερεις υποφερω υποφερεις!!

Ειχα καλομαθει απο το ΚΤΜ adv. αλλα και το ducati που ειχα πριν που με 6.000 ειχα 160 χλμ και τωρα παω με 6000 και εχει 136 χλμ ....τεσπα....θα το ψαξω λιγο ακομα να δω τι μπορω να μαθω...

Σε ευχαριστω και παλι...

Re: Αλλαγή γραναζιών σε Tiger 800 XCx  

  Από: sprint900 στις 12/09/2015 6:24 πμ.

Δεν χρειάζεται να ευχαριστείς φίλε μου , εσύ είχες ωραίο μηχανάκι .
Άλλα μην ξεχνάς και κυβικούλια είχε παραπάνω το KTM και το κόκκινο του είναι 750 στροφές χαμηλότερο , ίδια πράγματα σχεδόν είναι .
Ένα κινητήρα ποτέ μην τον φοβάσαι μέχρι τα ¾ του κόκκινου εκεί είναι το καλύτερο σημείο να δουλεύει .

Μάταιόν εστι παρά θεών αιτείσθαι ά τις εαυτώ χορηγήσαι ικανός εστι.

Re: Αλλαγή γραναζιών σε Tiger 800 XCx  

  Από: voyager1970 στις 12/09/2015 1:47 μμ.

Φίλε Θοδωρή,

Θα συμφωνήσω με το συνονόματο sprint900!
Αλλά εάν θες να μακρύνεις την σχέση στον Τigerako σου μπορείς να αλλάξεις η το μπροστινό γρανάζι από 16 σε 17 ή να αντικαταστήσεις το πίσω από 50 σε 48/47.

Έχε υπόψη σου πως η σχέση των γραναζιών είναι 1 προς 3,13 μεταξύ εμπρός και πίσω. Δηλαδή εάν «μακρύνεις» - αυξήσεις ένα δόντι το εμπρός είναι σαν να έχεις «μακρύνει» - μειώσει τρία δόντια στο πίσω γρανάζι. Οπότε, γενικά είθισται σε πρώτο στάδιο να αντικαθιστούμε το εμπρός γρανάζι!

Όμως, σε περίπτωση που κάνεις αυτή την αλλαγή του γραναζιού σε διαφορετικό αριθμό δοντιών (από αυτό του κατασκευαστή), ναι μεν θα αποκτήσεις μεγαλύτερη τελική (αυτό που θες για τα ταξίδια), αλλά θα έχεις τα εξής θέματα:

1) Η χρόνος (το ρεπρίζ) για να φτάσεις την τελική θα μεγαλώσει αισθητά.

2) Η ανταπόκριση της ροπής σε επιταχύνσεις θα μειωθεί αισθητά (θα σέρνεται στις χαμηλές σ.α.λ.)

3) Στο ξεκίνημα σε φανάρια, ανηφόρες κλπ. Θα γίνει επίσης πολύ πιο αργό.

4) Σε χωμάτινες διαδρομές (εάν πας) θα σε παιδέψει πολύ, με πιθανό αποτέλεσα να «λιώσεις» το συμπλέκτη μια και χαμηλά δεν θα έχει την σωστή δύναμη.
Εδώ σκέψου, πως ο τρικίλιδρος στις χαμηλές δεν έχει την ίδια αμεσότητα ροπής σε σχέση με τον δικύλινδρο και πόσο μάλλον με μονοκύλινδρο. Για αυτόν το λόγο η ΚΤΜ παραμένει σε αυτές τις δύο διατάξεις τον κυλίνδρων!!

5) Η ένδειξη της ταχύτητας του κοντέρ θα γίνει σαφώς πιο διαφορετική σε σχέση με πριν, στις ίδιες σ.α.λ. και την αντίστοιχη σχέση κιβωτίου!
Εδώ έχεις δύο επιλογές:
(α) Αγορά speedo-healer με το σχετικό κόστος του.
(β) Να καταγράψεις προσεκτικά τι χ.α.ω βλέπεις σε όλες τις σχέσεις του κιβωτίου σου (1-6) σε συγκεκριμένες σ.α.λ. (π.χ. 4000/6000/8000). Έτσι, μετά την αλλαγή του γραναζιού θα επαναλάβεις την ίδια καταγραφή (χ.α.ω.) ώστε να υπολογίσεις την διαφορά σε σχέση με πριν +/- ΧΧ χιλιόμετρα/ώρα.


Εγώ προσωπικά έκανα το αντίθετο από αυτό που θες εσύ. Με μικρό κόστος σε χρήμα και σε «τελική» ταχύτητα. Όμως το αποτέλεσμα ήταν αυτό που ήθελα.

Η τελική επιλογή είναι δίκια σου απόφαση. Καλές βόλτες!