Αλλαγή αλυσίδας & γραναζιών σε Tiger 800XC

Αλλαγή αλυσίδας & γραναζιών σε Tiger 800XC  

  Από: voyager1970 στις 03/09/2015 8:21 μμ.

Αγαπητοί φίλοι,

Μια και σχεδόν όλα τα μοντέλα της Triumph χρησιμοποιούν αλυσίδα για την μετάδοση της κίνησης στον πίσω τροχό, θεώρησα να ανοίξουμε το σχετικό θέμα και να αναφέρουμε εμπειρίες και γνώσεις που θα μας δώσουν μια στατιστική ένδειξη για την διάρκεια και την αντοχή με το πέρας των χιλιομέτρων!

Ξεκινάω πρώτος και αναφέρω πως την αλυσίδα (και τα γρανάζια) στο Tiger800XC μου, την αντικατέστησα στα 50.100 χλμ., μια και την έφτασαν στο τέλος την επιχειρησιακή της ζωής.

Ενημερωτικά, το εμπρός το γρανάζι το είχα αλλάξει στα 10.000χλμ με κοντύτερο (15-δόντια αντί με το 16 της Triumph) και την λίπανση (σπρέι-γράσου) της αλυσίδας την έκανα ανά διαστήματα των 600~800χλμ.

Re: Αλλαγή αλυσίδας & γραναζιών σε Tiger 800XC  

  Από: Genesis στις 04/09/2015 5:49 μμ.

50χιλ χλμ???ωραιος γιωργο! εγω ακομα ειμαι στις 25 χιλ και αντεχει θα δειξει!!

Re: Αλλαγή αλυσίδας & γραναζιών σε Tiger 800XC  

  Από: giannis1070 στις 19/04/2016 2:15 μμ.

voyager1970"Αγαπητοί φίλοι,

Μια και σχεδόν όλα τα μοντέλα της Triumph χρησιμοποιούν αλυσίδα για την μετάδοση της κίνησης στον πίσω τροχό, θεώρησα να ανοίξουμε το σχετικό θέμα και να αναφέρουμε εμπειρίες και γνώσεις που θα μας δώσουν μια στατιστική ένδειξη για την διάρκεια και την αντοχή με το πέρας των χιλιομέτρων!

Ξεκινάω πρώτος και αναφέρω πως την αλυσίδα (και τα γρανάζια) στο Tiger800XC μου, την αντικατέστησα στα 50.100 χλμ., μια και την έφτασαν στο τέλος την επιχειρησιακή της ζωής.

Ενημερωτικά, το εμπρός το γρανάζι το είχα αλλάξει στα 10.000χλμ με κοντύτερο (15-δόντια αντί με το 16 της Triumph) και την λίπανση (σπρέι-γράσου) της αλυσίδας την έκανα ανά διαστήματα των 600~800χλμ."


Γιώργο καλησπέρα,

Επειδή θέλω και εγώ να δοκιμάσω με ένα δόντι κοντύτερο μπροστά γρανάζι, έχεις να μου πεις κάποιες συμβουλές, tips & tricks κτλ?
Παράδειγμα, σχετ. με τον συγχρονισμό του κοντέρ, δεν γίνεται η αλλαγή με το tune ecu? Πρέπει οπωσδήποτε να αγοράσω το speedohealer?
Έχεις να μου προτείνεις κάποιο συγκεκριμένο γρανάζι?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Re: Αλλαγή αλυσίδας & γραναζιών σε Tiger 800XC  

  Από: voyager1970 στις 21/04/2016 1:48 πμ.

Φίλε Γιάννη,

1) Το "κόντεμα" στο γρανάζομα καλό είναι να το περιορίζεις μόνο στο μπροστινό γρανάζι, εάν δεν έχεις "αγωνιστικές" διαθέσεις!
Εάν πας να "κοντύνεις" και με το πίσω γρανάζι, τότε το μηχανάκι θα φεύγει και θα σουζάρει τρελά (σαν κατσίκι). Όμως η αλυσίδα καταρχήν δύσκολα θα χωρέσει και εάν τελικά το "χωρέσεις", πολύ σύντομα θα φθαρεί (θα γίνει σώβρακο)!
Η τελική ταχύτητα μειώνεται γιατί αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα, έτσι στην τελική σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων (δηλ. 6η), οι στροφές του μοτέρ φτάνουν σύντομα στον ¨κόφτη" των στροφών.

2) Το "κόντεμα" στο εμπρός γρανάζι γίνεται συνήθως κατά 1-δόντι μικρότερο. Το εργοστασιακό είναι 16αρι (16-δόντια) με πλευρικό ελαστικό μονωτικό (α-λα-Honda). Προσωπικά έβαλα 15άρι από την AFAM. Προσοχή στην καλή & σωστή λίπανση της αλυσίδα

3) Σχετικά για το "συγχρονισμό του κοντέρ", όντως δεν γίνεται η αλλαγή με το tune ecu! Εναλλακτικά μπορείς με την αγορά του speedohealer, αλλά δεν αξίζει τον κόπο!
Προσωπικά μετά το γρανάζομα μου, έλεγξα την διαφορά πριν και μετά την αλλαγή, και πράγματι είδα διαφορά. Όμως σε σχετικά επαλήθευση με GPS, παρατήρησα πως η ένδειξη του ταχυμέτρου σε σχέση με την πραγματική είναι πάρα πολύ κοντά!!!

Re: Αλλαγή αλυσίδας & γραναζιών σε Tiger 800XC  

  Από: mostradamos στις 21/04/2016 1:28 μμ.

Για το ρεζουμε της ιστοριας:
Βαζοντας 15αρι γραναζι μπροστα αντι για 16αρι κερδιζουμε σε τραβηγμα απο χαμηλα αλλα χανουμε σε τελικη ταχυτητα
Επισης η αλυσιδα εχει μεγαλυτερες φθορες
Καλα τα γραφω;
Με ψηνει και μενα η ιδεα!