Κανόνες οδηγικής ασφάλειας!

Κανόνες οδηγικής ασφάλειας!  

  Από: vagtyrp στις 08/02/2013 7:28 μμ.

Μεταφέρω εδώ το πόστ του φίλου galileos, μιας και είναι ενδιαφέρον, όπου όλοι μας μπορούμε να σχολιάσουμε και να ποστάρουμε ότι θέλουμε επί του θέματος.

Re: Κανόνες οδηγικής ασφάλειας!  

  Από: vagtyrp στις 08/02/2013 7:31 μμ.

Μιας και θα είναι ομαδική εκδρομή ας μην ξεχνάμε και μερικούς κανόνες

(Πηγές: http://mototaxidiotis.blogspot.gr/, http://mototaxidiotis.blogspot.gr/2012/ ... -post.html)

Οδηγός Ομαδικής οδήγησης
"ΟΔΗΓΟΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ"

Αυτός ο οδηγός συντάχθηκε λαμβάνοντας υπόψιν του ανάλογες εμπειρίες από τα λάθη του παρελθόντος σε ομαδική οδήγηση
Να θυμάστε ότι είναι οδηγός και όχι βιβλίο κανόνων
Να θυμάστε ότι πρέπει να δίνεται χώρο γύρω σας κατά τη διάρκεια της οδήγησης με μηχανή. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων δεν σας προσέχουν και υπάρχει νεκρό οπτικό σημείο


1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ!
Η πρόθεση του οδηγού ομαδικής οδήγησης είναι να δώσει εκείνες τις πληροφορίες στο καθένα ώστε η ομαδική οδήγηση να είναι ασφαλής. Παρακαλώ κρατείστε στο μυαλό σας ότι αυτός ο οδηγός δεν έχει πρόθεση να περιορίσει την ελευθερία σας, αλλά αντιθέτως να βοηθήσει ώστε κατά την ομαδική οδήγηση θα επιστρέψουμε όλοι ασφαλείς
Είναι ένας βασικός οδηγός για τις περισσότερες καταστάσεις και δεν μπορεί να περιλάβει κάθε περίπτωση. Ο καθένας οφείλει να τον διαβάσει, να τον κατανοήσει και να εφαρμόσει τις οδηγίες με την καλύτερη σύνεση
Για την ασφάλειά σας, πάντα οδηγείται σύμφωνα με τις ικανότητες σας και της μοτοσικλέτας σας
Καθώς διαβάζεται καλό είναι να τα επαναλαμβάνεται για έμφαση.

2. Όλες οι υπευθυνότητες και υποχρεώσεις των ομαδικής:
a. Θα παρατηρούμε πάντα τα αντικείμενα και λωρίδες για το λόγο ότι εγγυόμαστε την ασφάλεια και καλοπέραση του κάθε ατόμου της ομάδας, και οποιοδήποτε άλλου οδηγού ή πεζού
b. Θα ακολουθούμε τις οδηγίες του Αρχηγού της ομάδας σε όλες τις συνθήκες, μέχρι αυτές να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια μας και οποιοδήποτε άλλου οδηγού ή πεζού.
c. Θα διατηρούμε τις μοτοσικλέτες μας σε ασφαλής συνθήκες οδήγησης.
d. Θα οδηγούμε πάντα με τα φώτα αναμμένα.
e. Θα οδηγούμε πάντα με διάθεση ασφάλειας. Η ασφάλεια των ατόμων που δεν είναι μέρος της ομάδας είναι το πιο σημαντικό.
f. Πάντα φοράμε κράνος
g. Ποτέ δεν οδηγάμε υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, τα οποία μειώνουν την ικανότητα οδήγησης. Έχετε πάντα σωστή κρίση.

3. ΜΕΡΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΩΡΑ:
a. Ώρα συνάντησης, μέρος, ώρα αναχώρησης και το πρόγραμμα εκδρομής θα ανακοινώνονται μέσω: email ☼, , mobile ☼, τηλέφωνο ☼, και στο site του club.
b. Η ενημέρωση των μελών οδηγών θα πρέπει να γίνεται πριν την αναχώρηση, ώστε να γίνει προγραμματισμός ανεφοδιασμού και στάσεων, πληροφορώντας το group για το προτεινόμενο δρομολόγιο, εξασφαλίζοντας άλλες σχετικές πληροφορίες και υπενθύμισης των οδηγιών ομαδικής οδήγησης περιλαμβάνοντας σχηματισμό και διαδικασίες
c. Οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν οτιδήποτε δυνατόν να φθάσουν έγκαιρα στην ώρα συνάντησης και να είναι πλήρως προετοιμασμένοι, όπως και τα ντεπόζιτά τους πλήρως γεμάτα.


4. ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ:
a. Ο σχηματισμός, κάτω από καλές συνθήκες του δρόμου, της κυκλοφορίας και του καιρού, θα είναι διπλή γραμμή, εναλλάσσοντας, σε μία λωρίδα. Το ενδιάμεσο κενό δεν θα είναι λιγότερο από 1 sec μεταξύ των εναλλασσομένων οδηγών, το οποίο αυτομάτως γίνεται 2 sec μεταξύ εσένα και αυτού ο οποίος βρίσκεται ακριβώς μπροστά σου.
b. Ο Αρχηγός βρίσκεται κεφαλή της ομάδας, και τυπικά οδηγεί αριστερά από το κέντρο της λωρίδας. Η σκούπα (οπισθοφυλακή) οδηγεί στα δεξιά του
c. Νέα μέλη, επισκέπτες και οποιοσδήποτε οδηγός με μικρή εμπειρία σε ομαδική οδήγηση θα τοποθετούνται μπροστά, ακριβώς πίσω από τον Αρχηγό.
d. Κάθε οδηγός θα διατηρεί τη θέση του μέχρι τον προορισμό. Αυτό επιτρέπει σε κάθε οδηγό να εξοικειώνεται με τον τρόπο οδήγησης και συνήθειες του πλησίον του, και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους νέους ή άπειρους οδηγούς.
e. Κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες ο Αρχηγός θα ειδοποιήσει την ομάδα να αναπτυχθεί σε μια γραμμή σχηματισμού. Το σημάδι είναι το αριστερό χέρι όρθιο πάνω από το κεφάλι με ένα δάκτυλο τεντωμένο. Μένετε πίσω σε μια ασφαλή απόσταση από τον προπορευόμενο όχημα και κινείστε σε μια γραμμή. (ο ένας πίσω από τον άλλο).
f. Ίσως είναι αναγκαίο να αναπτυχθούν μικρότερες ομάδες για σιγουριά στις γύρω συνθήκες ή τοπικές διατάξεις. Στη περίπτωση αυτή θα πρέπει να υπάρξει προσωρινός Αρχηγός να οδηγήσει και σκούπα (οπισθοφυλακή) για το δεύτερο group.
g. Αυτό σημαίνει ο τελευταίος οδηγός κάθε ομάδας γίνεται σκούπα. Εάν δεν είναι δυνατόν να είναι ένας άλλος έμπειρος Αρχηγός ή σκούπα. Αν δεν υπάρχει τότε ο οδηγός θα πρέπει να δίνει οδηγίες με υπευθυνότητα απέναντι στην κατάσταση που λαμβάνει χώρα.

5. ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ:
a. Ο Αρχηγός θα προσπαθήσει να καθορίσει και να διατηρήσει μια σταθερή ταχύτητα, σύμφωνα με την ικανότητα του λιγότερου έμπειρου οδηγού, τις τριγύρω συνθήκες, τα όρια ταχύτητας και τα της ασφαλής οδήγησης. Θα πρέπει να καθορίσει, πριν οδηγήσει, τις ικανότητες των οδηγών και μηχανών και φυσικά πριν την αναχώρηση. Ο Αρχηγός ελέγχει συνεχώς τον σχηματισμό ένα είναι σωστός.
b. Ο Αρχηγός ίσως επιλέξει να χωρίσει την ομάδα των αρχαρίων σε δικιά τους σύμφωνα με αναμενόμενες ή πραγματικές συνθήκες, τοποθετώντας έμπειρο Αρχηγό και σκούπα για αυτούς.
c. Όλοι οι οδηγοί προσπαθούν να διατηρήσουν την ίδια ταχύτητα, ώστε να μειώσουν την ενέργεια αντικανονικής ταχύτητας των οδηγών στο πίσω μέρος της ομάδας
d. Όλοι οι οδηγοί θα διατηρούν ασφαλή απόσταση και θέση μεταξύ αυτών και του ακριβώς μπροστά τους, ώστε να παρακολουθούν τον δρόμο, την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες.
5A. Ελάχιστη ασφαλής απόσταση:
1. Στην ομαδική οδήγηση ασφαλής απόσταση είναι 2 δευτερόλεπτα από τον ακριβώς μπροστά σου, δηλαδή από τον μπροστά δεξιά ή αριστερά σου ένα δευτερόλεπτο. Όμως για πορεία μιας γραμμής πάλι 2 δευτερόλεπτα από τον μπροστά σου. Οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν, ότι δημιουργώντας μεγάλα διαστήματα στο σχηματισμό, τα αυτοκίνητα ίσως εισέλθουν και διασπάσουν τον σχηματισμό, αιτία για επικίνδυνες καταστάσεις. Άλλωστε με μεγάλο κενό ο αρχηγός δεν μπορεί να ελέγξει τον σχηματισμό (πρόβλημα).
2. 2 δευτερόλεπτα απόσταση είναι μέσος όρος για highway. Η απόσταση καθορίζεται από την ταχύτητα και τις συνθήκες του δρόμου. Η απόσταση καλό είναι να καθορίζεται πριν την εκκίνηση ταξιδιού. Μεγαλύτερη ταχύτητα, μεγαλύτερη απόσταση. Επίσης δεν θα θέλαμε μεγάλα κενά ώστε να επιτρέπουμε την είσοδο στο σχηματισμό οποιουδήποτε άλλου οδηγού εκτός της ομάδας, για ευνόητους λόγους.
3. Με σεβασμό στα οχήματα μπροστά από την ομάδα, η ασφαλής απόσταση - ΩΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΤΑ 3 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ - μεταξύ του Αρχηγού και οτιδήποτε κινείται εμπρός αυτού. Δημιουργούμε απόσταση προσαρμοζόμενοι αναλόγως.
NOTE: Είναι σημαντικό να έχετε στο μυαλό ότι 2 sec κενό είναι η ελάχιστη προϋπόθεση ασφαλής αντίδρασης σε ενδεχόμενη επικίνδυνοι συνθήκη, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ.
2 δευτερόλεπτα απόσταση στην ίδια γραμμή 1 δευτερόλεπτο απόσταση μεταξύ εναλλασσόμενου, είναι γενικός κανόνας για να αποφύγουμε απρόβλεπτα.
5B. Η ασφαλής θέση οδήγησης είναι δεξιά και αριστερά του κέντρου της λωρίδας. Προστατεύει από λάδια στο κέντρο του δρόμου.

6. ΛΩΡΙΔΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:
a. Ο Αρχηγός θα επιχειρήσει να οδηγήσει την ομάδα σε μια γραμμή στη λωρίδα όταν:
1. Η κυκλοφοριακή ροή εξαρτάται από την ταχύτητα της ομάδας (αλλάζουμε μόνο όταν τα προπορευόμενα αμάξια είναι με μικρότερη ταχύτητα ή για να αποφύγουμε επικίνδυνες συνθήκες), ή να αποφύγουμε γρήγορο μπλοκάρισμα.
2. Σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με 2 γραμμές για κάθε κατεύθυνση, η ομάδα ταξιδεύει συνήθως στη 2η λωρίδα αργής κυκλοφορίας, επιτρέποντας γρηγορότερα οχήματα να περνούν από αριστερά, εκτός εάν προσπερνούν στα δεξιά οχήματα με πιο αργή ταχύτητα.
3. Σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με 2 ή 3 γραμμές για κάθε κατεύθυνση, η ομάδα συνήθως κυκλοφορεί στη μεσαία λωρίδα 2η αφήνοντας τη δεξιά για οχήματα που θέλουν εισέλθουν στο δρόμο και την αριστερή για προσπεράσεις (Δείτε τη Φώτο κάτω)
NOTE: Οι λωρίδες μετριούνται από αριστερά προς δεξιά. Οι αριστερή δηλώνεται ως ταχείας κυκλοφορίας ή προσπέρασης και είναι 1η. Οι υπόλοιπες μετρούνται 2 κλπ. μέχρι τη δεξιά ως λωρίδα αργής κυκλοφορίας.

7. ΛΩΡΙΔΕΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ:
a. Σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με πολλές λωρίδες, ο σχηματισμός 2 γραμμών εναλλάξ συνήθως θα διατηρηθεί.
b. Ο Αρχηγός θα κρατήσει την πορεία του και θα κάνει σήμα για τυχόν αλλαγή πορείας.
c. Όλοι οι οδηγοί θα κρατήσουν τη θέση τους και θα μεταφέρουν το σήμα στους πίσω.
d. Η σκούπα (οπισθοφυλακή) θα αλλάξει θα αλλάξει λωρίδα στην πρώτη ασφαλή ευκαιρία, προστατεύοντας την λωρίδα της ομάδας, επιτρέποντας στον Αρχηγό να δει ότι η λωρίδα είναι καθαρή και ασφαλής. Ο Αρχηγός θα ενημερωθεί την αλλαγή λωρίδας της σκούπας από τους καθρέπτες του. Με γύρισμα της κεφαλής σιγουρεύει ότι δεν κυκλοφορούν οχήματα πλάι στο σχηματισμό.
e. Ο σχηματισμός θα αλλάξει λωρίδα ακολουθώντας τον Αρχηγό μεθοδευμένα. Ο Αρχηγός θα κάνει σήμα ξεκάθαρο με το χέρι, δείχνοντας στο σχηματισμό ότι αλλάζει λωρίδα και ακολουθούν όλοι από τον δεύτερο στην ομάδα μέχρι τον τελευταίο.
NOTE: ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΕΚΤΟΣ της ΣΚΟΥΠΑΣ δεν αλλάζει λωρίδα πριν τον Αρχηγό. ΠΑΝΤΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΜΕ ΚΕΦΑΛΙ πριν ξεκινήσει αλλαγή λωρίδας, και διατηρεί ασφαλή οδήγηση. Όταν μερικές φορές υπάρχει μικρή κυκλοφορία στο δρόμο, ο Αρχηγός πρέπει να ειδοποιήσει για αλλαγή λωρίδας και κάνει χώρο. (εφόσον ελέγξει βεβαίως ότι όλα είναι ΟΚ όπως αναφέρεται πιο πάνω.
a. Υπάρχουν φορές που μπορεί να μην είναι δυνατόν η ομάδα να αλλάξει λωρίδα ως άνωθεν. Όταν αυτή η κατάσταση προκύπτει, ο Αρχηγός θα ειδοποίηση για την αλλαγή, με ένα δάχτυλο τεντωμένο στον αέρα. Αυτό σημαίνει ότι αλλαγή λωρίδας ως ομάδα δεν είναι δυνατή. Τότε ο Αρχηγός θα αλλάξει λωρίδα όταν θα είναι ασφαλές να το κάνει. Κάθε σήμα, έλεγχος με κεφάλι και αλλαγή λωρίδας από μπροστινούς προς πισινούς, ως άτομα, όταν είναι ασφαλή θα πράξουν έτσι. Θα μπορούσε η ομάδα να αναπτυχθεί χωριστά, και ξαναενώνονται ως ομάδα όταν είναι δυνατόν από ασφάλεια.
b. Σε 2 λωρίδες δρόμο με 2 κατευθύνσεις (λωρίδα και κατεύθυνση), σχηματισμός 1ας γραμμής θα μπορούσε να εφαρμοσθεί όταν γίνεται προσπέραση. Ο Αρχηγός θα πρέπει να διατηρεί σταθερή ταχύτητα μετά την προσπέραση επιτρέποντας στους οδηγούς να ξαναμπούν σε σχηματισμό μπροστά από τα προσπερασμένα οχήματα
c. Αν για οποιοδήποτε λόγο χωρίσουν, ενώνονται ξανά με ασφάλεια στο σχηματισμό, επιστρέφοντας στην αρχική τους θέση. Μην αισθανθείτε ότι πρέπει να διαλύσετε το σύμπαν με υπερβολική ταχύτητα για να προλάβετε τους προπορευόμενους. Ο Αρχηγός θα είναι ενήμερος και ρυθμίζει ανάλογα με τη κατάσταση που επικρατεί μπροστά του.
NOTE: Βεβαιώσου ότι ο δρόμος είναι ανοικτός, και πάντα ελέγχεται με το κεφάλι πάντα πριν από οποιαδήποτε αλλαγή πορείας. Ο Αρχηγός, ο καθρέπτης σου, ή τι είδες 1 sec πριν δεν υποκαθιστούν τα μάτια σου και τη καλή σου κρίση και αίσθηση. Να θυμάσαι ΕΣΥ και ΜΟΝΟ ΕΣΥ, είσαι ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΟΥ.

8. ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ, ΦΑΓΗΤΟ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΟΔΙΑ:
a. Αν χρειασθούν όλα αυτά καλό είναι να γίνει συνεννόηση εκ των προτέρων.
b. Εκτροπή από το πρόγραμμα με καθυστερήσεις μπορεί να εγκυμονεί αλλαγές καιρού, συμφόρηση κυκλοφοριακή και περίεργες καταστάσεις ( βενζίνη, κούραση, κλπ.).
c. Για βενζίνη ή ξεκούραση το όριο στάσεων θα πρέπει να είναι 10-15 λεπτά, εξαρτώμενο από το μέγεθος της ομάδας. Θυμηθείτε ότι ο τελευταίος οδηγός καθυστερεί περισσότερο, συνεπώς λιγότερο χρόνο ξεκούρασης.
d. Για τα διόδια μπορεί ο Αρχηγός ή κάποιος (ή 2 οδηγοί) να πληρώσει και να συλλέξει τα χρήματα είτε πριν είτε μετά.
NOTE: Να θυμάστε να αποφεύγεται το κέντρο της λωρίδας πλησίον των διοδίων, συνήθως γλιστρά.

9. ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΓΚΗ:
a. Εκτός προγραμματισμού στάσεις για βενζίνη, ξεκούραση κλπ. μπορεί να φέρει σύγχυση στην ομάδα και εκνευρισμό - λόγοι ατυχήματος. Ο Αρχηγός θα πρέπει να ενημερωθεί για την αναγκαιότητα της στάσης και να οδηγήσει σε ασφαλές και σίγουρο μέρος την ομάδα.
b. Όποιος ο οδηγός έχει κάποιο μηχανικό πρόβλημα πρέπει να ειδοποιήσει είτε Αρχηγό είτε Σκούπα όσο πιο σύντομα μπορεί με ασφάλεια
c. Όταν ο Αρχηγός ενημερωθεί τότε θα οδηγήσει σε ασφαλές μέρος την ομάδα
d. Αν ο οδηγός πρέπει να κάνει στην άκρη αμέσως ΜΟΝΟ η ΣΚΟΥΠΑ ή κάποιος μηχανικός δηλωμένος στην παρέα θα τον συνοδεύσει, και ο Αρχηγός πρέπει να ενημερωθεί. Δηλωμένος Μηχανικός πρέπει να βρίσκεται στο τέλος του σχηματισμού.
e. Οποιοσδήποτε οδηγός αντιληφθεί πρόβλημα σε κάποιον άλλο οδηγό πρέπει να τον ενημερώσει αμέσως, αν είναι απαραίτητη στάση θα επιληφθεί ο Αρχηγός.
f. Ο Αρχηγός θα πρέπει να έχει καλή κρίση και αίσθημα κοινής ευθύνης όταν επιλέγει μέρος για παρκάρισμα στην άκρη, προσπαθώντας να αποφύγει μέρος με σπασμένα γυαλιά, σκουπίδια, άμμο, και φρέσκια άσφαλτο.
10. ΑΤΥΧΗΜΑ:
a. Αν συμβεί κάποιο ατύχημα, ο Αρχηγός θα σταματήσει την ομάδα όσο το δυνατόν συντομότερα και με ασφάλεια. Ίσως είναι αναγκαίο για την ομάδα να διασκορπιστεί και να παρκάρει χώρια για το λόγο του αληθές μη συμβούν χειρότερα.
1. Τα μέλη της ομάδας θα παρέχουν βοήθεια με οποιαδήποτε πρακτική γνωρίζουν (αστυνομία, 166 κλπ.)

11. ΣΗΜΑΤΑ ΜΕ ΧΕΡΙΑ (ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ):
a. Όλες τις φορές, τα ίδια σήματα θα χρησιμοποιούνται για αλλαγή του σχηματισμού σε 1 γραμμή και ξανά σε 2 γραμμές, στροφές, αλλαγή λωρίδας, ελάττωση ταχύτητας και στάση. Άναμμα φλας πάντα θα χρησιμοποιείται σε όλες τις φορές.
b. Όλα τα σήματα θα μεταφέρονται στο πίσω μέρος της ομάδας, ώστε να επιτραπεί σε όλους τους οδηγούς να παίρνουν τα ανάλογα μέτρα, και να είναι ενήμεροι για αλλαγή ταχύτητας και κατεύθυνσης. Με τον καθρέπτη παρακολουθούμε αν μεταφέρεται το σήμα πίσω μας, ενώ κρατάμε και με τα 2 χέρια πια το τιμόνι. Μόνο ένας χρειάζεται να «κρατά» το σήμα, η Σκούπα μέχρι να φθάσει στο σημείο της μανούβρας.
c. Αριστερό χέρι σηκωμένο ψηλά, 1 δάκτυλο τεντωμένο πάνω από το κεφάλι δείχνει σχηματισμό σε 1 γραμμή (single file), και ακολουθούμενη απόσταση.
d. Αριστερό χέρι σηκωμένο ψηλά,, 1 δάκτυλο τεντωμένο πάνω από το κεφάλι, ακολουθούμενο από τον Αρχηγό σήμα και αλλαγή λωρίδας σημαίνει:
1. Ο Αρχηγός θα κινηθεί ως άτομο, προς κάθε ελιγμό ή θέση που απαιτείται.
2. Η ομάδα θα ακολουθήσει ως άτομα, στη διαδικασία μεθοδευμένα.
3. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ: επαρχιακούς δρόμους, κλειστές στροφές, τούνελ, εμπόδια, προσπέραση
e. Αριστερό χέρι κρατημένο ψηλά με 2 δάχτυλα τεντωμένα πάνω από το κεφάλι δείχνει τον στάνταρτ εναλλασσόμενο σχηματισμό
f. Αριστερό χέρι κρατημένο χαμηλά και πλάγια – παλάμη δείχνοντας προς τα πίσω, σημαίνει αργά ή στάση..
g. Άλλα σήματα χρησιμοποιούνται όπου χρειάζονται.



12. Εξοπλισμός Ασφαλείας:
a. Όπως αναφέρεται πριν, υποτίθεται όλοι οι οδηγοί θα έρθουν εκδρομή με καλοδιατηρημένες μηχανές.
b. Όλοι οι οδηγοί θα είναι κατάλληλα εξοπλισμένοι για οποιαδήποτε καιρική συνθήκη
c. Όλοι οι οδηγοί ενθαρρύνονται να φέρουν σειρά εργαλείων και πρώτης βοήθειας, πάντα καλοδιατηρημένα.
d. Ο Αρχηγός θα φέρνει:
1. Πρώτης βοήθειας εξοπλισμό.
2. Χάρτες.
3. Πληροφορίες οδήγησης.
4. Κινητό.

13. ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΕΣ ΑΡΧΗΓΟΥ (ROAD CAPTAIN):
1. Έχει πλήρη επιτήρηση της ομάδας μέχρι την άφιξη στον προορισμό.
2. Θα οδηγήσει την ομάδα με υπευθυνότητα και κοινωνική ευθύνη.
3. Θα ενημερώσει δευτερεύοντες αρχηγούς και Σκούπα για το ταξίδι, υπευθυνότητες και λεπτομέρειες πριν την αναχώρηση.
4. Θα είναι υπεύθυνος για τελικές αποφάσεις με σεβασμό ως προς την τελική έκβαση σύμφωνα με καιρικές, επικίνδυνες ή οτιδήποτε άλλες δύσκολες και ανασφαλής συνθήκες.
5. Θα ενημερώνει τη θέση στην ομάδα του κάθε οδηγού, ή να εγκαταλείψει την ομάδα για ανάρμοστη και επικίνδυνη συμπεριφορά, λάθος εξοπλισμό που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους οδηγούς και πάντα με σωστά κριτήρια και διακριτική συμπεριφορά.
6. Υπεύθυνος για κουτί πρώτων βοηθειών σε καλή κατάσταση, εργαλειοθήκη και κινητό.
7. Καθορίζει και διατηρεί ενιαία ταχύτητα βασισμένο στις ελάχιστες ικανότητες οδήγησης, συνθήκες καιρού και κυκλοφορίας.
8. Υπεύθυνος για όλους τους ελιγμούς κατά την διάρκεια του ταξιδιού με γνώμονα την ασφάλεια.
9. Θα οδηγεί τον σχηματισμό της εναλλασσόμενης διπλής γραμμής σε μία λωρίδα
10. Είναι κεφαλή και βρίσκεται πάντα στα αριστερά της λωρίδας .
11. Διατηρεί απόσταση 3 sec από οποιοδήποτε προπορευόμενο όχημα, ίσως περισσότερο αλλά ποτέ μικρότερη απόσταση.
12. Θα κατευθύνει σε μία γραμμή τον σχηματισμό όταν δεν μπορεί να διατηρήσει οπτική επαφή με τον έλεγχο του δρόμου πάνω από 4 sec απόσταση, στενούς, κλειστές στροφές και για οτιδήποτε χρειασθεί.
14. ΣΚΟΥΠΑ (TAIL GUNNER):
1. Θα βοηθά τον Αρχηγό στην εκπλήρωση των καθηκόντων.
2. Ίσως αναγκασθεί να αναλάβει καθήκοντα αρχηγού λόγω έλλειψης ή απουσίας.
3. Υπεύθυνος για κουτί πρώτων βοηθειών σε καλή κατάσταση, εργαλειοθήκη και κινητό.
4. Θα οδηγεί στα δεξιά της ομάδας (εκτός αν δεν το επιτρέπουν οι συνθήκες).
5. Θα είναι παρατηρητικός σε οιοδήποτε επικίνδυνες συνθήκες αντιδρώντας άμεσα και σωστά και πληροφορώντας τον Αρχηγό με την πρώτη ασφαλή ευκαιρία.
NOTE: Το άμεσο της πληροφόρησης του Αρχηγού, είναι με τον αριστερό καθρέπτη να παρακολουθεί την Σκούπα.
6. Συνήθως οδηγεί σε εκείνο το σημείο που μπορεί να βλέπει όλο τον σχηματισμό.
7. Στις προσπεράσεις προετοιμάζει τον χώρο και κρατά την αριστερή λωρίδα ασφαλή μέχρι την ολοκλήρωση.
15. ΛΙΣΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΑΡΧΗΓΟΥ:
• Καλωσόρισμα των οδηγών και σύσταση
• Καθορισμός της διαδρομής
• Καθορισμός στάσεων για βενζίνη, ξεκούραση, φαγητό, καφέ, WC
• Καθορισμός της διαδρομής
• Καθορισμός επιστροφής
• Εναλλασσόμενη οδήγηση και ασφαλής αποστάσεις
• Έξοδος και είσοδος
• Αλλαγή λωρίδας
• Μονής γραμμής σχηματισμός
• Σήματα χέρια και πόδια
• Καθορισμός της διαδρομής
• Καθορισμός μέγεθος ομάδας σύμφωνα με ικανότητα και ταχύτητα
• Υπενθύμιση στον καθένα να οδηγεί με ασφάλεια

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΠΟ
Info: http://www.carolinamcevents.com/article ... guide.html


Παράδειγμα αποστάσεων 1 sec από 2ο & 2 sec από 1ο
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 3ου
140km/h 39 m από 2ο και 78 m από 1ο
100 km/h 28 m από 2ο & 56 m από 1ο

MHKOΣ ΜΗΧΑΝΗΣ: 2,2 m
39 m = 17 moto περίπου
28 = 13 moto περίπου


16. ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ & ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ...
Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστατήσει τη σωστή κρίση και το αίσθημα κοινής ευθύνης!!!!!
1. Επιβάλλεται ο Αρχηγός να γνωρίζει εκ των προτέρων τη διαδρομή και τις τυχόν δυσκολίες που μπορεί να υπάρξουν, πριν την υλοποίηση της εκδρομής.
2. ΠΡΟΣΟΧΗ ιδιαίτερη για την επιλογή μέρους για στάση, για πέτρες, χαλίκια, άμμο, λάδια κλπ.
3. Οι διαγραμμίσεις μεταξύ των λωρίδων συνήθως γλιστρούν, ιδιαίτερα όταν είναι βρεγμένες.
4. Προσέχουμε για ύπαρξη λαδιών σε στοπ ή σε περιοχές όπου τα αυτοκίνητα σταματάνε για αρκετή περίοδο.
5. Επιβάλλεται η χρήση ενδοσυνεννόηση (2-way radios) μεταξύ Αρχηγού και Σκούπας.
6. Όταν βγαίνουμε από σήμα stop και στρίβουμε κρατάμε σταθερή ταχύτητα. Έτσι θα διατηρηθεί ο σχηματισμός. Μην πηγαίνετε αργά για να βεβαιωθείτε ότι ο σχηματισμός ακολουθεί. Αν ο σχηματισμός για κάποιο λόγο σπάσει, μειώστε το όριο ταχύτητας περίπου 8 με 16 km/h από το συμφωνημένο, ώστε να επιτραπεί στον σχηματισμό να σας φθάσει. Δεν χρειάζεστε να σταματήσετε. (βασική αρχή στο δρόμο).
7. Αν στη περίπτωση σπάσει ο σχηματισμός, και υπάρχει στροφή στη διαδρομή, τότε ο τελευταίος των προπορευομένων πρέπει να παραμείνει όσο το δυνατόν πιο κοντά στη στροφή, επιτρέποντας στους υπόλοιπους που ακολουθούν να δουν που θα στρίψουν.
8. Το καλοκαίρι η άσφαλτος είναι πιο ρευστή. Προσοχή που σταθμεύετε.
9. Όλοι οι οδηγοί πρέπει να προσέχουν τις μηχανές και την κυκλοφορία γύρω απ’ αυτές!!!!! Τίποτα χειρότερο δεν υπάρχει από τη σύγκρουση 2 μηχανών στον σχηματισμό, επειδή δεν προσέχουν.
10. Αν χρειάζεται να τρέξετε πιο γρήγορα για να φθάσετε έγκυρα στον προορισμό… θάταν καλύτερα να είχατε κάνει καλύτερο σχεδιασμό ταξιδιού ή να ξεκινάγατε νωρίτερα. Η ομαδική οδήγηση είναι για διασκέδαση, απόλαυση και όχι για αγώνες .
11. Οδηγοί… αν ο Αρχηγός κάνει λάθος στροφή, και τι έγινε, μερικές φορές έτσι βρίσκουμε κρυφούς, ειδικούς δρόμους !!!!!!
12. Όταν γνωρίζετε ότι το ταξίδι θα πάρει πχ. 3 ώρες, θεωρήστε ότι θα γίνει σε 4 ώρες. Μερικές φορές, πάντα θα συμβεί, λόγω αργοπορίας, καθυστέρησης κλπ. Μεγάλη ομάδα, σημαίνει περισσότερος χρόνος για ξεκούραση, ανεφοδιασμό και φαγητό, κλπ.
13. Όταν σταματάμε για μικρό διάστημα, καλό είναι να κατεβάζουμε το αριστερό πόδι πρώτα, ώστε για τυχόν γλίστρημα οδοστρώματος το δεξί να είναι στο φρένο
14. Υποθέτουμε ότι βρίσκεστε στην αργή ή στη 2η λωρίδα και πλησιάζετε σε ράμπα, έλεγξτε πρώτα με το κεφάλι στα δεξιά ή στα αριστερά πριν προσπαθήσετε να την αποφύγετε.
15. ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ! Μεγάλο κενό στον σχηματισμό είναι σαν ταξιδεύουμε μόνοι και όχι ομαδικά, μ’ αυτό τον τρόπο είναι σαν να προσκαλούμε να εισέλθουν άλλα οχήματα και να μας διασπάσουν. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων δεν καταλαβαίνουν πραγματικά τι κάνουμε όταν οδηγούμε ομαδικά. Αν συμβεί ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ, μπορούμε να ξανασχηματιστούμε λίγο αργότερα όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Υποσημείωση:
Αν είσαι νέος στην ομαδική οδήγηση ή όχι άνετος με αυτό, παρακαλώ ενημερώστε τον Αρχηγό, δεν είναι ντροπή. Υπερβολικά μεγάλα κενά ανατρέπουν την προσπάθεια διατήρησης ίσης απόστασης στην εναλλασσόμενη οδήγηση. Είναι καλύτερα όταν δεν μπορείτε, να βρίσκεστε 500 – 800 μέτρα πίσω από την ομάδα και σίγουρα θα σε ενθαρύνουμε να το κάνεις.
16. Αν θελήσεις να εγκαταλείψεις την ομάδα νωρίτερα, ενημερώστε τον Αρχηγό και τη Σκούπα, για το που θέλεις να αφήσεις την ομάδα. Αν είναι δυνατόν, να βρεθείς πίσω, ακριβώς μπροστά από την Σκούπα πριν εγκαταλείψεις. Οποιοσδήποτε βρισκόταν πίσω του παίρνει τη θέση του στον σχηματισμό.
17. Μπλοκάρισμα... Θυμηθείτε, τα αυτοκίνητα στο δρόμο έχουν το δίκιο και το μπλοκάρισμά τους είναι απαράδεκτο και ίσως εγκυμονεί κλήση από τροχαίο, δηλαδή καθυστέρηση. Είναι καλύτερα να περιμένουμε λίγα λεπτά περισσότερο ώστε η κυκλοφορία να καθαρίσει. Έτσι θα κρατηθεί ο σχηματισμός ενωμένος και ασφαλής.
18. ΤΟΥΝΕΛ,,,, Μερικά είναι μακριά και όχι φωταγωγημένα και αρκετά αυτοκίνητα δεν ανάβουν τα φώτα τους όπως υποχρεώνονται από τον ΚΩΚ. Είναι εύκολο να αποπροσανατολισθείτε, μπένοντας από το φως στο σκοτάδι, τα μάτια αργούν να συνηθίσουν στο σκοτάδι. Ενστικτωδώς φρενάρετε λίγο.
ΕΤΣΙ, ΟΤΑΝ ΠΛΗΣΙΑΖΕΤΕ ΤΟΥΝΕΛ, ΚΟΨΤΕ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ, ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 1ας ΓΡΑΜΜΗΣ. ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΚΙΤΡΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ. Μπορεί να ακολουθεί και άλλο τούνελ, έτσι λοιπόν διατηρήστε αυτές τις ασφαλείς οδηγίες.
19. ΣΤΡΟΦΕΣ.... Πολλοί δρόμοι, ειδικά σε βουνά, έχουν κλειστές στοφές, φουρκέτες. Οδηγάτε κατά μήκος με 60-70 km/h και πέφτετε στα 20 με 30 km/h. Με τις κλειστές στροφές οι οδηγοί πίσω σας δεν βλέπουν ότι φρενάρετε, ή έχουν λίγο χώρο για φρενάρισμα, έτσι μπορεί να γίνει αχταρμάς. ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΕ 1α ΓΡΑΜΜΗ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ, ΔΙΑΤΗΡΗΣΤΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ.
20. Επίσης να γνωρίζετε ότι μετά από δυνατή βροχή, σε τέτοιους δρόμους, μπορεί να υπάρξουν χώματα, πέτρες, και οι στροφές να είναι πολύ επικίνδυνες.
Ο Αρχηγός πρέπει να ειδοποιήσει με σήμα για ελάττωση της ταχύτητας πριν την είσοδο σε στροφή, να σημάνει για 1ας γραμμής σχηματισμό με απόσταση 3-4 sec και ίσως, ανάλογα την στροφή να σπάσουν σε ομάδες ανάλογα την ικανότητα οδήγησης.


Το πιο σημαντικό να θυμάστε είναι,
ΣΥΝΕΣΗ, ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΜΑ ΚΟΙΝΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

Re: Κανόνες οδηγικής ασφάλειας!  

  Από: PTiger800 στις 08/02/2013 11:51 μμ.

Καλή προσπάθεια, πλην όμως θα προτιμούσα το πρωτότυπο. Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν καταλαβαίνω τι θέλει να πει ο ποιητής...
Mετάφραση του Google; Μάλλον

Αντίστοιχες περιπτώσεις για αγγλομαθείς:
1. Αρκετά αναλυτικός :
http://gwta.org/rider_ed/grpridinggd.ht ... ck%20Doors

2. Πιο συνοπτικός (λιγότερο κουραστικός):
http://www.arng.army.mil/soldierresourc ... p_Ride.pdf

Το θέμα είναι, έχουμε όρεξη/διάθεση/υπομονή να κάνουμε κάτι τέτοιο;
...metal under tension, begging you to touch and go...

Re: Κανόνες οδηγικής ασφάλειας!  

  Από: Theozed στις 09/02/2013 12:37 πμ.

Αρνούμαι να το διαβάσω όλο αυτό το κατεβατό!

Darkness makes it easier to find the "Light"!

Re: Κανόνες οδηγικής ασφάλειας!  

  Από: Cpt. Haddock στις 09/02/2013 12:03 μμ.

Να με συμπαθατε που (ξανα)γινομαι κακός, αλλα όλο αυτο το κατεβατο ειναι μια αμερικανια της συμφοράς με θεματα που εχουν εφαρμογη σε γκρουπ 30 χαρλεαδων που κινουνται στη δεξια λωριδα της highway.

Εχει δε μεσα κατι διαμάντια:

"19. ΣΤΡΟΦΕΣ.... Πολλοί δρόμοι, ειδικά σε βουνά, έχουν κλειστές στοφές, φουρκέτες"

Τι λε ρε παιδιμ... Πρωτοφανες
"...all I ask is a tall ship and a star to steer her by..."

Re: Κανόνες οδηγικής ασφάλειας!  

  Από: galileos στις 09/02/2013 1:57 μμ.

Cpt. Haddock"Να με συμπαθατε που (ξανα)γινομαι κακός, αλλα όλο αυτο το κατεβατο ειναι μια αμερικανια της συμφοράς με θεματα που εχουν εφαρμογη σε γκρουπ 30 χαρλεαδων που κινουνται στη δεξια λωριδα της highway.

Εχει δε μεσα κατι διαμάντια:

"19. ΣΤΡΟΦΕΣ.... Πολλοί δρόμοι, ειδικά σε βουνά, έχουν κλειστές στοφές, φουρκέτες"

Τι λε ρε παιδιμ... Πρωτοφανες "


Να με συμπαθάς όμως ...

Εμένα μου κάνει που ειδικά εσύ "κατάφερες" να φτάσεις μέχρι το συγκεκριμένο σημείο για να σχολιάσεις

Ταξίδια χωρίς προορισμό ...

Re: Κανόνες οδηγικής ασφάλειας!  

  Από: patapios στις 09/02/2013 4:14 μμ.

Tο διαβασα ΟΛΟΟΟΟ

Ο αρχηγος.... μπλα μπλα μπλα... ο αρχηγος μπλα μπλα μπλα... ο αρχηγος μπλα μπλα μπλα... ο αρχηγος μπλα μπλα μπλα... ο αρχηγος μπλα μπλα μπλα.

Ρε ποιος ειναι αυτος ο αρχηγος τελοσπαντων

Re: Κανόνες οδηγικής ασφάλειας!  

  Από: Cpt. Haddock στις 09/02/2013 6:14 μμ.

galileos"[...]Να με συμπαθάς όμως ...
Εμένα μου κάνει που ειδικά εσύ "κατάφερες" να φτάσεις μέχρι το συγκεκριμένο σημείο για να σχολιάσεις
"


Δεν εχεις δει πώς διαβαζω γι' αυτο το λες

(χωρις πλάκα, διαβαζω πεταχτα απο γραμμη σε γραμμη, γρηγορος τροπος αλλα καταστροφικος εαν θες να απομνημονευσεις )
"...all I ask is a tall ship and a star to steer her by..."

Re: Κανόνες οδηγικής ασφάλειας!  

  Από: batinaki στις 09/02/2013 10:28 μμ.

Theozed"Αρνούμαι να το διαβάσω όλο αυτό το κατεβατό!

"


Εγώ το διάβασα και αρνούμαι να συμμετάσχω σε κάτι τέτοιο..
Προτιμώ να μείνω τελευταίος για να μη χαλάσω το ρυθμό κανενός και να βρισκόμαστε στο φαγητό!!
Αλίμονο σε αυτούς που περιμένουν να σταματήσουν πατώντας φρένο..!!!!
[quote="Theozed":3c1qbi2i]
Δεν υπάρχει ρε συ γενιά πριν ή μετά τον batinaki!
Τον έφτιαξε ο Μέγιστος Θεός και πέταξε το καλούπι στο Mount Doom!
Τ-Ε-Λ-Ο-Σ[/quote:3c1qbi2i]

Re: Κανόνες οδηγικής ασφάλειας!  

  Από: billy the kid στις 10/02/2013 12:54 πμ.

Το άρθρο είναι αρκετά ενδιαφέρον κι αυτό γιατί μας βάζει στη φιλοσοφία της ομαδικής οδήγησης , όπου οφείλεις να ορίσεις κάποιους κανόνες ασφαλούς οδήγησης. Δεν σημαίνει πως πρέπει να τηρούμε όσα γράφει ως τον απόλυτο κανόνα. Αν π.χ ταξιδεύει μια παρέα 5-6 μηχανών μπορεί να κρατάνε και μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ τους σε ανοιχτούς δρόμους, η να έχει άλλα συνθηματικά μεταξύ των οδηγών. Ούτε μπορώ να πώ πως είμαι άτομο που θα μπώ εύκολα σε καλούπια, αλλά απο τη στιγμή που αποφασίσω να ταξιδέψω ομαδικά, δέχομαι και τους κανόνες της ομάδας, αλλιώς βάζω σε κίνδυνο τη δική μου ασφάλεια και των άλλων. Από τη δική μου εμπειρία , σε κάποια πράγματα που θα έδινα σημασία είναι να υπάρχουν πάντα πάνω από ένα κουτιά πρώτων βοηθειών ( 1 ανα 2 μηχάνες) και αν όχι gps,τυπωμένοι χάρτες για όλους τους οδηγούς ( ποτέ δε ξέρεις αν ίσως βρεθείς μόνος με τις αρκούδες )