Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας

Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: Polymhxanos στις 04/12/2008 10:05 μμ.

Όπως όλοι γνωρίζουμε και ειδικά οι έχοντες γιαπωνέζικα , τα μαμά κοντέρ είναι ολίγον τι αισιόδοξα ή χαρούμενα κατάλλους.

Επιπλέον μετράνε μόνο τρέχουσα ταχύτητα και δεν μας δίνουν κάποια άλλη ιδιαίτερη πληροφορία. Τα τελευταία χρόνια τα κοντέρ των μοτοσυκλετών έχουν γίνει ηλεκτρονικά, και δεν μετράνε με κάποιο μηχανισμό και ντίζα όπως παλιότερα, αλλά με αισθητήρα στο γρανάζι κίνησης ή κάπου στην έξοδο του κιβωτίου.

Αυτό σημαίνει ότι μετράνε την ταχύτητα του πίσω τροχού, που φυσικό είναι να είναι πιο μεγάλη κατά τι, από την πραγματική ταχύτητα της μοτοσυκλέτας.

Η λύση σε αυτό έρχεται φτηνά και εύκολα από τον χώρο του ...ποδήλατου.

Χρειαζόμαστε ένα ψηφιακό κοντέρ ποδηλάτου, με προδιαγραφές όμως να μετράει στις ταχύτητες που πιάνει μια μοτοσυκλέτα (τα πιο απλά μετράνε μέχρι 99 km/h ενώ αυτά που είναι ΚΑΙ για μοτοσυκλέτα, μετράνε π.χ. μέχρι 270 km/h). Tα κοντεράκια αυτά τα βρήσκουμε στα καταστήματα ποδηλάτων. Καλές μάρκες είναι η SigmaSport και η CatEye. Προτιμήστε την πρώτη καθότι είναι λίγο πιο χοντροφτιαγμένα και έτσι αντέχουν καλύτερα στο περιβάλλον της μοτοσυκλέτας. http://www.sigmasport.de/en/produkte/bikecomputer/

Ένα τέτοιο κοντέρ, συνήθως κοστίζει περίπου 40 ευρώ, και μετράει:
1-Τρέχουσα ταχύτητα
2-Ολικό οδόμετρο
3-Μερικό οδόμετρο
4-Μέγιστη ταχύτητα
5-Μέση ταχύτητα
6-Χρόνο σε κίνηση
7-Ρολόι πραγματικού χρόνου
8-Θερμόμετρο
9-Συνεχής σύγκριση τρέχουσας και μέσης

Επίσης πολλά έχουν και άλλες λειτουργίες , όπως υπενθύμιση διαστημάτων σέρβις, ρύθμιση ενδείξεων σε μίλια ή χιλιόμετρα, υψόμετρο (!), μερικά δέχονται σαν add-on καρδιομέτρηση κ.ο.κ.

Εμείς εδώ βλέπουμε ένα τέτοιο κοντεράκι από το Lidl στην εκπληκτική τιμή των 5 ευρώ. (όποιος προλάβει...) και τα περιεχόμενα της συσκευασίας (δεν φαίνονται στο πλάνο οι οδηγίες)


Διακρίνουμε το κοντεράκι, την βάση με τον αισθητήρα, το μαγνήτη που δίνει σήμα στον αισθητήρα, και τα δεματικά(ζιπάκια) για το δέσιμο όλων.
1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html
 Ανανεώθηκε στις 30 Απρ 2020 16:37, διορθώθηκε 1 φορά συνολικά.

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: Polymhxanos στις 04/12/2008 10:09 μμ.

Πως δουλεύει ένα τέτοιο κοντεράκι. Το κοντέρ αυτό μετράει πόσες φορές πέρασε ο μαγνήτης μπροστά από τον αισθητήρα. Ο μαγνήτης προφανώς τοποθετείται σε κάποιο σημείο του τροχού, και ο αισθητήρας σε σταθερό σημείο.

Αν έχουμε εισάγει ακριβώς την περιφέρεια του τροχού, τότε το κοντεράκι, γνωρίζοντας πόσα μέτρα είναι το κάθε πέρασμα του μαγνήτη, και σε πόση ώρα γίνεται αυτό, υπολογίζει όλα τις παραπάνω μετρήσεις.

Για το πως ρυθμίζουμε το κοντεράκι ανατρέχουμε στις οδηγίες του. Στην εδώ περίπτωση κρατάμε το πλήκτρο reset πατημένο για 5 δευτερόλεπτα και στην συνέχεια μας ρωτάει τα δεδομένα. Χρησιμοποιώντας τα πλήκτρα , εισάγουμε την περιφέρεια του τροχού (που έχουμε μετρήσει με μια μεζούρα).

Ας δούμε πως εγκαθιστούμε το κοντέρ. Οι φωτογραφίες τα λένε όλα. Φυσικά καθένας μπορεί να σκεφτεί παραλλαγές στον τρόπο που θα κάνει την εγκατάσταση. Εδώ, επειδή το μαγνητάκι ήταν για τοποθέτηση σε ακτίνα ποδηλάτου, χρησιμοποίησα ολίγη εποξική κόλλα που κολλάει πολύ καλά στο αλουμίνιο για να τοποθετήσω μόνιμα τον μαγνήτη. Το λάστιχο που διακρίνεται σε κάποια φωτό, είναι απλά μέχρι να κολλήσει η κόλλα.

Ενδεχομένως άλλο μοντέλο κοντέρ , μπορεί να δίνει ειδικό για μοτοσυκλέτα μαγνήτη που π.χ. μπαίνει στο κεφάλι της βίδας που συγκρατεί την δισκόπλακα. Στο εμπόριο κυκλοφορούν και ειδικές βίδες ΜΕ μαγνήτη, οπότε απλά αντικαθιστούμε μια από τις βίδες της δισκόπλακας, με την ειδική μαγνητική.

Στερεώνουμε έτσι ώστε ο μαγνήτης να διέρχεται πολύ κοντά (λιγότερο από 1 mm) από την ένδειξη του αισθητήρα.



1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html
 Ανανεώθηκε στις 30 Απρ 2020 16:37, διορθώθηκε 2 φορές συνολικά.

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: Polymhxanos στις 04/12/2008 10:16 μμ.

Φροντίζουμε στην συνέχεια την τακτοποίηση των καλωδίων και την τελική τοποθέτηση του κοντέρ εκεί που μας βολεύει. Επίσης σηκώνοντας το μηχανάκι ώστε ο μπροστινός τροχός να είναι στον αέρα, μπορούμε να γυρνάμε τον τροχό για να δούμε σαν πρώτη δοκιμή αν όντως γράφει το κοντέρ. Αν δεν γράφει μετακινούμε λίγο τον αισθητήρα ώστε να πλησιάζει καλύτερα στον μαγνήτη.


Η αλήθεια είναι ότι με έπιασε η βροχή κατά την τοποθέτηση και έτσι το κοντέρ το έβαλα βιαστικά. (για αυτό και τα λευκά ζιπάκια σε μαύρη πλάκα κ.ο.κ.)

Αφού κάνουμε τις ρυθμίσεις και την τοποθέτηση, θα έχουμε:

Ρολόι πραγματικού χρόνου
Ολικό οδόμετρο
Μερικό οδόμετρο
Μέση ταχύτητα
Μέγιστη ταχύτητα (φωτό)

Χρόνος σε κίνηση
Θερμοκρασία περιβάλλοντος
1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html
 Ανανεώθηκε στις 30 Απρ 2020 16:37, διορθώθηκε 1 φορά συνολικά.

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: Polymhxanos στις 04/12/2008 10:18 μμ.

Πως μετράμε την περιφέρεια του τροχού με ακρίβεια.

Τσουλάμε με τα χέρια μας το μηχανάκι, μέχρι κάποιο χαρακτηριστικό σημείο της ζάντας, Π.Χ. η βαλβίδα, να βρεθεί στην κάτω θέση. Εκεί με ένα μαρκαδόρο σημειώνουμε ένα σημάδι στο έδαφος.

Στην συνέχεια με εμάς απάνω (για κανονική φόρτιση του ελαστικού) προχωράμε με τα πόδια την μηχανή, μέχρι η βαλβίδα να βρεθεί και πάλι απόλυτα κάτω. Βοηθάει να έχουμε φίλο να κοιτάει όσο εμείς σπρώχνουμε. Εννοείται σπρώχνουμε ΣΕ ΕΥΘΕΙΑ ΓΡΑΜΜΗ. Κάνουμε άλλο ένα σημάδι εκεί.

Μετράμε με ένα μέτρο από σημάδι σε σημάδι , και αυτή είναι η απόσταση που πρέπει να περάσουμε στην ρύθμιση του κοντέρ. Τόσο δλδ γράφει κάθε πέρασμα του τροχού μας.
1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html
 Ανανεώθηκε στις 30 Απρ 2020 16:37, διορθώθηκε 1 φορά συνολικά.

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: Polymhxanos στις 04/12/2008 10:23 μμ.

Ενναλακτικά υπάρχει και τύπος 2πR για την περιφέρεια του τροχού. Eδώ γίνεται ως εξής:

3.141*(μέγεθος ελαστικού*προφιλ/50 + μέγεθος τροχού σε ίντσες*25.4)

Έτσι αν έχουμε 120/60-17 ο τύπος δίνει

3.141*(120*60/50 + 17*25.4 ) = 1808 χιλιοστά περιφέρεια (εδώ πρακτικά μέτρησα 1805, διαφορά ουσιαστικά ασήμαντη)

Επειδή λόγω βροχής οι φωτό βγήκαν λίγο πρόχειρες, εδώ βλέπουμε ένα άλλο κοντεράκι από άλλη εφαρμογή.
1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: ATN PANOS στις 05/12/2008 1:18 πμ.

πολυ καλο το post σου.μπραβο!
http://www.atn-forever.com

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul.

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: SPEED στις 05/12/2008 10:57 πμ.

είναι φοβερό πώς ένα ποδηλατικό αξεσουάρ αξίας 15-40 ευρώ ξεφτιλίζει σε ποιότητα και ποσότητα πληροφοριών το όργανο οποιασδήποτε μαμάς εταιρίας που έχει και τιμή 15πλάσια.

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: spypetr στις 23/12/2008 12:12 πμ.

Εγώ έχω αλλάξει προς το παρόν 2.
Το ένα πάνω απ τα 80 έδειχνε ότι να ναι και το άλλο πάνω απ τα 130 σταμάτησε να δουλεύει, πέθανε

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: Aris. στις 07/03/2009 2:04 πμ.

ektos toutou den nomizw na exoun tin analogi adoxi...
================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: panagiotis στις 15/07/2009 4:28 μμ.

πολυ ωραιο post
''Theres many who tried to prove that theyre faster
But they didnt last and they died as they tried''

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: grgasteus στις 27/10/2009 1:53 μμ.

να κάνω μια ερώτηση;
θέλει τη περιφέρεια του τροχού ή την περίμετρο που θα διαγράφει ο μαγνήτης εκεί που τον τοποθετούμε;
..κοίτα...δεν το έχω πάρει ακόμα, αλλά...

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: fpapad στις 01/12/2009 11:44 μμ.

Δοκίμασα τον τύπο που δίνει ο φίλος για την απόσταση που καλύπτει ο τροχός. ; Έβαλα τις διαστάσεις που δίνει το site της Triumph για το Tiger SE (εμπρός= 120/70 17) (πίσω = 180/55 17) και το πίσω ελαστικό σε σχέση με το μπροστά κάνει μεγαλύτερη απόσταση σε μία περιστροφή .... ωχ




Συμπέρασμα αν πηγαίνω μόνο σούζα θα κάνω μεγαλύτερες αποστάσεις ??????
Δεν μπορώ τώρα.... !!!! είμαι στο forum . . .

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: Aris. στις 02/12/2009 4:24 μμ.

Κοιτα , απλα τα πραματα , αν εχεις διαφορα διαμετρου μπροστα τροχου με πισω ειναι πολυ λογικο και επομενο η καθε ροδα ξεχωριστα να διανυει μεγαλυτερη αποσταση σε μια ολοκληρη περιστροφη της.

Αυτες οι γραμμες (κανε zoom την φωτο να τις δεις) δειχνουν την διαμετρο των τροχων.
Αν η μια γραμμη απο την αλλη εχουν διαφορετικο μηκος , τοτε η καθε μια ροδα ξεχωριστα (ή με Endo ή με σουζα )
θα διανυσει μεγαλυτερη αποσταση σε μια πληρη περιστροφη της.



Και ενα παραδειγμα λιγο πιο προφανες ....




Γιατι σου φαινεται παραξενο δηλαδη και γελας με αυτο που μολις διαπιστωσες ?
================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: Γιωργος στις 02/12/2009 5:53 μμ.

Ωραιος ... ο πολυμήχανος, άριστο post

Re: Τοποθέτηση ψηφιακού κοντέρ ακριβείας  

  Από: fpapad στις 02/12/2009 11:36 μμ.

Φίλε Aris πλάκα κάνω χαριτολογώντας.
Εξάλλου γράφω στο τέλος "Συμπέρασμα ....αν πάω σούζα....κλπ" δεν γελάω με κάποιον αν το πας εκεί.
Χαζό μεν το αστείο αλλά το έγραψα.

Άσε που η φθορά είναι διαφορετική σε κάθε τροχό λόγο διαφορετικού αριθμού περιστροφών

για όταν πάω να αλλάξω λάστιχα.



Την καλησπέρα μου και συμφωνώ με τον Admin για την πρακτικότητα και το πόσο ενδιαφέρον και πρωτότυπο βρήκα το post. Το ίδιο κοντέρ έχω στο ποδήλατό μου παρεμπίπτοντος... που έβαλα με τον ίδιο σχεδόν τρόπο

Φώτης
Δεν μπορώ τώρα.... !!!! είμαι στο forum . . .